وب گردی

توصیه های انتخاباتی رهبر انقلاب

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دوره های مختلف انتخابات، شرکت پرشور در انتخابات به عنوان «عمل خیر» تعریف شده و بر انجام «شورانه» و «به موقع» این کار خیر تأکید می شود.

گزیده ای از اظهارات وی در یک سوال اختیاری ادامه مطلب

* بسیاری از وظایف وجود دارد که زمان آنها در یک لحظه خاص است. انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم همینطور است. امروز اگر ما ایرانی ها انتخاب کنیم، برای خود و کشورمان فرصت ایجاد کرده ایم. اگر من ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم، فردا یا پنج روز یا ده روز دیگر ممکن نیست. خیر، این کار خیر تا چهار سال دیگر قابل انجام نیست.

* در هر نوبت انتخابات، بوق های تبلیغاتی دشمنان مشغول سمپاشی و پیش آلودگی و مسموم سازی فضا هستند تا بتوانند به انتخابات آسیب بزنند.

*شما و همه مردم عزیز ایران بدانید که دشمن به دنبال انتخابات بن بست است. این برای آنها مهم است. در درجه اول دشمن می خواهد انتخابات نامطلوب باشد – اما در درجه دوم ممکن است کسی را بر دیگری ترجیح دهد. اما این مرحله بعدی است. برعکس، برای کسانی که با نظام همدردی می کنند و شخص من، بیش از هر چیز مهم است که انتخابات پر رونق و هیجان انگیز باشد و اکثریت مردم شرکت در انتخابات را وظیفه خود بدانند.

*همه اعم از مردم، مسئولان و عوامل سیاسی مراقب باشند که بهانه ها دل مردم را خراب نکند. انتخابات باید برگزار شود، رقابت های انتخاباتی باید برگزار شود، مردم باید آزادانه در پای صندوق های رای رای دهند. تا زمانی که نفرت و جدایی نباشد. این می تواند باشد. برخی معتقدند انتخابات بدون کدورت و نفرت و تهمت زدن به یکدیگر برگزار نمی شود! این چنین نیست؛ انتخابات سالم و پرنشاط برگزار شود.

* همه باید تلاش کنند تا این انتخابات هیجان انگیز باشد. این انتخابات باید بازتاب واقعی حضور مردم در صحنه سیاسی کشور باشد. هر انتخابات مردمی کشور را بیمه خواهد کرد.

امروز صرف نظر از اینکه چه کسی از پای صندوق‌های رای بیرون می‌آید، چه کسی انتخاب می‌شود و چه کسی مسئولیت را بر عهده می‌گیرد – این امر ثانویه است – همه باید در انتخابات شرکت کنند. من در انتخابات ریاست جمهوری هم همین را به مردم گفتم. چه کسی انتخاب می شود اولین سوال نیست. مسئله دوم این است که همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند. با اشتیاق شرکت کنید، آگاهانه مشارکت کنید، فکر کنید، تحقیق کنید و موردی را که می خواهید انتخاب کنید. خود انتخابات مهم است. حضور مردم در انتخابات مهم است

* انتخابات را مهم بدانید شرکت در انتخابات؛ انتخابات را ترک نکنید؛ انتخابات مهم است. بارها گفته ام و از مردم عزیزمان خواسته ام – چه در این انتخابات که اسفند بود و چه قبل از آن در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری – در انتخابات شرکت کنند. شرکت در انتخابات بسیار مهم است. بعضی ها توجه نمی کنند وقتی سر کوزه نیامده ای، این احساسات، این میل، این جاذبه، این هویت را به داخل کوزه منتقل نکرده ای، کار سخت می شود. در انتخابات شرکت کنید.

* اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست. همانطور که در آنجا گفتیم که شرکت همه لازم است، در اینجا هم شرکت لازم است.

* وظیفه شرعی و وظیفه عمومی من همیشه در انتخابات حرف اول را می زند، سعی می کنم به مردم بگویم حضور شما در این انتخابات مهم است. این برای تایید و تقویت نظام جمهوری اسلامی است. سؤال فقط سیاسی، شخصی و صرفاً اخلاقی نیست. این یک سوال فراگیر است.

*انتخابات به سرنوشت مردم می پردازد. به ویژه انتخابات ریاست جمهوری که قوه مجریه را به یک فرد و گروه واگذار می کند تا چندین سال کشور را اداره کند. انتخابات خیلی مهمه

*در واقع انتخاب و حضور مردم در مرحله انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس یا انتخاب های دیگری که انجام می دهند، هم حق مردم است و هم وظیفه بر دوش آنها. در نظام اسلامی مردم تعیین کننده هستند. این نیز از اسلام سرچشمه می گیرد.

*ملت عزیز مواظب و ملاحظه باشید راه خدا را گم نکنید. افتخار کشور ما این است که توانست در مدت کوتاهی نهادهای قانونی ایجاد کند و شورای اسلامی را تشکیل دهد. در چهار دوره این مجلس بحمدالله با همه خوبی ها و قدرتش مشغول بود و قانون گذاری کرد و به وظایف خود عمل کرد. اکنون انتخابات مجلس در راه است و مردم باید شرکت کنند. این یک وظیفه شرعی است.

* اصل انتخاب امروز مطرح است. شرکت در انتخابات وظیفه عمومی مردم ایران است. شما دو راه برای درک اینکه چرا این مشارکت یک الزام است دارید: یکی این که بدانید رای شما توسط شما برای کسی انتخاب می شود که در روحیه، عملکرد، توانایی، اعتبار جهانی و به واسطه کلکوی درونی موفق خواهد شد. آنها موثر هستند؟

*بدانید حضور شما در مقابل صندوق ها بسیار تعیین کننده است. شما فردی را که برای تصدی بالاترین مقام اجرایی کشور و ریاست قوه مجریه یا شورای اسلامی مناسب می دانید انتخاب می کنید. این حضور مردمی است که هنر بزرگ انقلاب اسلامی بوده و در این کشور، قبل از انقلاب اسلامی، در طول تاریخ و در طول اعصار سابقه نداشته است.

* این یک راه است. راه دوم این است که ببینیم دشمنان از دو تا سه ماه پیش، اگر نه بیشتر، تا کنون، هرکدام با یک بلندگو و بوق در دست، کمپین انتخاباتی را آغاز کرده اند تا انتخابات ریاست جمهوری را آرام کنند. هر یک از آنها دانش را در هر گوشه ای از جهان انباشته کرده اند. برخی از مردم رادیو را با پول آمریکا راه اندازی می کنند. برخی از افراد با پول عراق; یک نفر با پول خارجی و دیگری. همین گروه های ضد انقلاب؛ همین دشمنان خبیث که افکارشان رادیوهایی مانند رادیوهای کشورهای مختلف -علاوه بر امکاناتی که دارند- پخش می شود، به زمین آمده اند و حقه بازی می کنند تا بتوانند بر مردم ایران تأثیر بگذارند و در صورت امکان آنها را تا آنجا که می تواند از آرای ریاست جمهوری و کاهش مشارکت شرکت کنندگان در انتخابات.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا