اقتصادی

توسعه زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور انجام می‌شود

پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا/خوزستان وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت توسعه زارعت چوب در کشور گفت: توسعه زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور طی ۵ سال اجرایی خواهد شد.

محمدعلی نیکبخت امروز ۱۸ اسفندماه در حاشیه افتتاح طرح تخته فشرده پاک چوب در شوش که با حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: به منظور اهداف مورد نظر در برنامه هفتم توسعه و تحقق این اهداف توسعه زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور طی ۵ سال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در طرح توسعه زراعت چوب در کشور، کشت اوکالیپتوس برای مناطق جنوبی و مناطق گرمسیر کشور و کشت صنوبر برای مناطق سردسیر محوریت خواهند داشت و نسبت به کاشت این درختان اقدام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا, وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای این طرح، سالانه ۹۰ هزار هکتار اوکالیپتوس و صنوبر کشت خواهد شد که حدود ۷۵ درصد از این میزان شامل اوکالیپتوس است و حدود ۸۵ درصد از کل کشت اوکالیپتوس نیز در استان خوزستان خواهد بود.

نیکبخت در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های توسعه زراعت چوب و توجه به تکمیل زنجیره ارزش در این طرح زمینه‌ساز ارتقای تولید و توسعه فناوری صنعت چوب خواهد شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا