اقتصادی

توزیع روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور

حبیب اسداله نژاد گفت: علی رغم آنکه آمارها حاکی از آن است که در ماه های آذر و دی ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، اما واقعیت بازار این امر را نشان می دهد.

با گفته او، با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه روزانه بیش از ۹ هزار تن مرغ باید در بازار توزیع شود، درحالیکه حداکثر نیاز روزانه بازار ۷ هزار و ۵۰۰ تن است و هم اکنون همین میزان توزیع می شود.

اسداله نژاد ادامه داد: با احتساب نیاز بازار داخل، جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه جوابگوی نیاز بازار است و برای ماه رمضان و ایام نوروز در حدود ۵ میلیون قطعه ممکن است که نیاز افزایش یابد. از این رو جوجه ریزی بالاتر از ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه ظلم در حق مرغداران است.

عضو اتحادیه مرغداران با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری سیاست غیرکارشناسی و منطقی است،گفت: تجربه نشان داده که قیمت گذاری دستوری اگر بحرانی ایجاد نکند، مشکلی از تنظیم بازار حل نمی کند. از طرفی هم قیمت گذاری دستوری در اقتصاد هیچ کشوری جایگاه ندارد.

او گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس افراد محسوب می شود، از این رو خانوارها ترجیح می دهند که بدلیل نوسان قیمت سایر محصولات پروتئینی مرغ بیشتری مصرف کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا