برندهای خارجی

تسلا برای تغییر بازی رکورد می‌زند؟

بی‌وای‌دی رکورد فروش سه ماهه خود را برای به چالش کشیدن تسلا در بازی خودروهای الکتریکی ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند، خودروساز چینی بی‌وای‌دی در سه ماهه چهارم ۵۲۶ هزار و ۴۰۹ دستگاه خودروی تمام الکتریکی فروخته است، به این معنی که تسلا برای حفظ وضعیت شماره یک خود در روز سه شنبه (۲ ژانویه) به یک رکورد نیاز دارد.

پرفروش‌ترین برند خودروی چینی، فروش ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ خودروی برقی و هیبریدی را در ماه دسامبر که شامل ۱۹۰ هزار و ۷۵۴ خودروی تمام الکتریکی است، به کمک تخفیف‌های شدید پایان سال گزارش کرد. در مجموع، بی‌وای‌دی  ۳.۰۱میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ فروخت.

بی‌وای‌دی باید در چند روز دریابد که آیا به اندازه کافی خودرو فروخته است که برای اولین‌بار به صورت سه ماهه از تسلا سبقت بگیرد و به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شود. بر اساس برآوردهایی که بلومبرگ گردآوری کرده است، تحلیلگرانی که تسلا را دنبال می‌کنند، انتظار دارند حدود ۴۸۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه شود.

مدل ۳ و سایبرتراک با روکش فولاد ضد زنگ که تحویل آن‌ها در پایان نوامبر آغاز شد، ممکن است به هدف فروش ۱.۸ میلیونی تسلا در یک سال آینده کمک کند. این خودروساز آمریکایی همچنین به‌تدریج هزینه‌ها را در ایالات‌متحده و چین تعدیل کرده است که جنگ قیمتی را در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کرد که تا سال ۲۰۲۳ ادامه یافت.

حجم کل سال بی‌وای‌دی تقریباً به اندازه فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی آن در پنج سال گذشته بود. این شرکت مستقر در شنژن که هدف فروش سالانه سه میلیون نفر را داشت، در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد سریعی بود که برای اولین‌بار در رتبه بندی ۱۰  فروش جهانی برتر خودرو قرار گرفت. سهام بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۴ درصد سقوط کرد. بی‌وای‌دی به برنامه‌های توسعه جهانی تهاجمی خود در ۱۲ ماه گذشته ادامه داد.

انجمن خودروهای سواری این کشور در تخمین اولیه منتشر شده در دسامبر اعلام کرد، انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشی خودروهای انرژی نو در سال ۲۰۲۳ در چین با ۳۶.۵ درصد افزایش سالانه به حدود ۷.۷۵ میلیون دستگاه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا