اقتصادی

تخصیص ٢٣ درصد بودجه آبخیزداری تاکنون / سازمان برنامه و بودجه کمک کند

معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:۱۵۵۰میلیارد تومان  بودجه برای آبخیزداری در نظر گرفته شده و تاکنون ۳۵۹میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده ولی هنوز به حساب ما واریز نشده است. یعنی ۲۳ درصد بودجه تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا ، حسن وحید در نشست خبری با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۲ کل اعتبار مصوب آبخیزداری ۱۵۵۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: تا کنون ۳۵۹میلیاردتومان اعتبار تخصیص داده شده که هنوز به حساب ما واریز نشده است. یعنی ۲۳ درصد بودجه تخصیص یافته است.

وی در ادامه گفت: اگر می خواهیم کاری در کشور انجام دهیم باید حداقل اعتبارات دولتی تخصیص داده شود و اعتبارات نباید فقط در حد حرف بماند.

به گفته وی بیش از ۱۰۰هزار هکتار عملیات آبخیزداری توسط مردم انجام شده است.

معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در این بخش کمک کند.

وی افزود:برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۷میلیون هکتار قرار دادی منعقد شده است‌ که‌ ظرف ۳ سال انجام خواهد شد.

وحید  در ادامه گفت: پیش بینی می کردیم بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام دهیم اما تاکنون ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار هکتار انجام شده، اما پایان سال مالی نیز آن را انجام خواهیم داد.  معمولا در نیمه های اول سال عملیات آبخیزداری بیشتر انجام می شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا