برندهای ایرانی

برنامه های ایران خودرو برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت تشریح شد

معاون اقتصادی ایران‌خودرو، با بیان این‌که سودآوری و خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، از مهم‌ترین راهبردهای شرکت است، گفت: برای این‌منظور تولید محصولات جدید، با ترکیب بهینه و مدیریت بهای ‌تمام‌ شده در بخش‌های مواد اولیه و قطعات، متقاعدسازی ارکان تصمیم‌گیر جهت قیمت‌گذاری منصفانه و تنظیم قیمت بازار در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا. در جریان نشستی که ظهر امروز در حاشیه تست درایو محصولات برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نمایندگان برخی از رسانه‌ها، معاون اقتصادی ایران‌خودرو، با بیان این‌که سودآوری و خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، از مهم‌ترین راهبردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو است، گفت: برای این‌منظور تولید محصولات جدید، با ترکیب بهینه و مدیریت بهای ‌تمام‌ شده در بخش‌های مواد اولیه و قطعات و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها که توسط نهادهای تصمیم گیر پیش روی خودروساز قرار می گیرد، از جمله بورس کالا در دستور کار است.

وی ادامه داد: افزایش کارایی و بهبود بهره‌وری در گروه صنعتی ایران خودرو، به خصوص در شرکت‌های فرعی، جزو برنامه‌های راهبردی شرکت است.

حسین تقدسی افزود: برنامه ایران خودرو برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است، که این امر نیازمند موافقت با درخواست شرکت جهت اصلاح قانون و صدور مجوزهای لازم از سوی مبادی ذی‌ربط است.

وی همچنین بیان کرد: انتظار می‌رود، راهبردهای مذکور و اقدامات در دست اجرا، شرکت را در مسیر سودآوری قرار دهد.

همچنین در این جلسه، اسماعیلی، مدیر سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار شرکت ایران‌خودرو با بیان این‌که چند روزی است به دلیل تاخیر در انتشار صورت‌های مالی میان دوره‌ای حسابرسی‌شده شش‌ماهه سال ۱۴۰۲، نماد معاملاتی سهام شرکت دچار تعلیق شده‌، گفت: دلیل این موضوع تاخیر در ارایه صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی‌شده شرکت ایران‌خودرو دیزل ناشی از استقرار سیستم نرم‌افزاری جدید در آن شرکت بوده است که با توجه به انتشار صورت‌های مالی مذکور، انتظار می‌رود صورت مالی حسابرسی‌شده شرکت ایران خودرو تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه منتشر و نماد معاملاتی «خودرو» رفع تعلیق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا