اقتصادی

بررسی همکاری‌های مشترک در راستای کالاهای مبادلاتی ایران و روسیه

در پی بازدید رئیس استاندارد روسیه از مجتمع آزمایشگاه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI )، مدیرعامل این سازمان، با بیان اینکه در جریان این سفر و بازدید رئیس استاندارد روسیه، زمینه‌ همکاری‌های مشترک در راستای کالاهای مبادلاتی ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت، از استقبال روس‌ها از توسعه همکاری تست و بازرسی با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، عصر روز گذشته (هشتم اسفند ماه)، اعضای آژانس فدرال قانون‌گذاری فنیِ ‌اندازه‌شناسی روسیه همراه با هیات نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، از بخش‌های مختلف مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI بازدید کردند.

رئیس استاندارد روسیه در راس هیاتی برای امضای برنامه اجرایی و ادامه مذاکرات و همکاری‌های دوجانبه که از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته، به ایران سفر کرده است.

در جریان این بازدید، سعید تاجیک- مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- ضمن معرفی فعالیت‌های کنترل کیفیت و بررسی استانداردها در مجتمع‌های آزمایشگاهی این سازمان، بر پایبندی به توسعه پایدار برای داشتن جامعه‌ای پاک‌تر و سالم تر به عنوان اهداف اصلی، تاکید کرد و گفت: استراتژی بلندمدت این مجموعه در جهت ارتقای فعالیت‌های آزمایشگاهی در بخش انواع خودرو و آسانسور است. بر همین اساس پیشنهاد توسعه و تعمیق همکاری در زمینه بازرسی کالاهای ایرانی به مقصد روسیه پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کالاهایی که از روسیه به بازار ایران وارد می‌شود، توسط شرکت‌های بازرسی غیر روسی ارزیابی و تاییدیه دریافت می‌کنند.

تاجیک حضور هیات روسی برای انجام مذاکرات دوجانبه با سازمان ملی استاندارد ایران را اتفاق مبارکی در حوزه روابط تجاری دو کشور دانسته و تاکید کرد: این پیمان می‌تواند زمینه همکاری مشترک را با بهره‌مندی از ظرفیت های ایجاد شده برای سایر شرکت های بازرسی نیز فرآهم سازد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همچنین پیشنهاد کرد: با ایجاد ارتباط بین سایر شرکت‌های بازرسی در دو کشور که فعالیت مشترک دارند، فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی آغاز خواهد شد.

استقبال از همکاری مشترک ایران و روسیه در فرآیند بازرسی

در ادامه آنتون شالایف-رئیس استاندارد روسیه- نیز در جریان این بازدید، ظرفیت‌ها و قابلیت های آزمایشگاهی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران را مثبت ارزیابی کرده و گفت: تفاهم‌نامه بین استاندارد دو کشور شرایط تجارت را تسهیل و تسریع می‌کند. فعالیت‌های تجاری در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه مذکور پیش خواهد رفت و سایر تبادلات تجاری بین دو کشور، چه در بخش دولتی و چه در حوزه بخش خصوصی در سایه این تفاهم‌نامه انجام خواهد گرفت.

وی در رابطه با پیشنهاد همکاری مبنی بر انجام فرآیند بازرسی توسط نهادهای بازرسی ایرانی و روسی، خاطرنشان کرد: این اقدام ضمن کاهش هزینه و زمان برای تجار، فرصتی برای نهادهای ارزیابی‌کننده در فرآیند بازرسی فراهم می‌آورد.  با ایجاد ارتباط بین سایر شرکت‌های بازرسی در دو کشور که فعالیت مشترک دارند، فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی آغاز خواهد شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا