وب گردی

با پر استرس ترین و کم استرس ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

اضطراب به خودی خود چیز بدی نیست. در واقع، اکثر ما قبول داریم که مقدار مشخصی از اضطراب می تواند به ما انگیزه دهد تا به راه خود ادامه دهیم و به ما در انجام کارها کمک کند. با این حال، اضطراب بیش از حد می تواند اثر معکوس داشته باشد و به سلامت ما آسیب برساند.

در دنیای امروز، اکثر افراد شاغل در بیشتر ساعات روز مشغول کار خود هستند و در حالی که هیچ شغلی بدون اضطراب وجود ندارد، برخی مشاغل ذاتاً استرس زاتر از سایرین هستند.

در ادامه می خواهیم ببینیم پر استرس ترین و کم استرس ترین شغل ها کدامند.

چه چیزی یک شغل را استرس زا می کند؟

موارد زیادی وجود دارد که می تواند کار را بسیار پر استرس کند، از جمله عواملی مانند ضرب الاجل، رقابت و سبک مدیریت.

– ریسک پذیر بودن:

شغلی که از نظر جسمی و/یا ذهنی سخت است ممکن است باعث اضطراب بیشتر شود. این ممکن است شامل مشاغلی باشد که در آن زندگی در خطر است، چه جان خود کارگر یا زندگی دیگران.

– خطرناک بودن:

عوامل دیگری که می توانند کار را استرس زا کنند عبارتند از قرار گرفتن در معرض شرایط کاری خطرناک و کار در اماکن عمومی.

مدیریت میکروسکوپی:

مدیریت خرد یکی از عوامل رایج در ایجاد اضطراب در کار است. اگر کارمندی احساس کند که مورد اعتماد نیست و صلاحیت مدیریت حجم کاری خود را ندارد، این وضعیت می تواند به اضطراب زیادی منجر شود.

– شرایط کاری:

حواس پرتی در محل کار، عدم گفتگو و بازخورد، و درآمد کم و/یا کمبود فرصت برای پیشرفت، از رایج ترین عواملی هستند که باعث ایجاد اضطراب در محل کار می شوند.

پر استرس ترین شغل ها

اکنون به برخی از پر استرس ترین شغل ها می پردازیم.

پرستار اورژانس

کار در اورژانس برای افراد ضعیف نیست. این شغل به مقاومت بالایی در برابر اضطراب نیاز دارد زیرا خود شغل در محیطی اضطراب زا اضطراب زا است. در این شغل مدام تحت فشار تصمیم می گیرید، تصمیماتی که در صورت اشتباه، عواقب فاجعه باری به دنبال دارد.

متخصص بیهوشی

متخصص بیهوشی باید بیماران را در حالت بیهوشی کنترل شده قرار دهد و پس از جراحی آنها را به “زندگی” بازگرداند. در بدترین حالت، متخصص بیهوشی باید با واکنش منفی بدن بیمار به داروهای تزریقی مواجه شود که می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

مشاور سلامت روان

کار مشاوره بهداشت روان می تواند تا سطحی از دسترسی روانشناختی بسیار پرانرژی باشد. علاوه بر این، این افراد باید با موقعیت های حساسی نیز مواجه شوند، بنابراین در برخی موارد سخنان آنها می تواند وضعیت را برای بیمار بدتر کند.

اپراتور اورژانس

اپراتورهای اورژانس باید تصمیمات سریعی بگیرند که می تواند به معنای واقعی کلمه بر زندگی یا مرگ یک فرد تأثیر بگذارد. مهارت های ارتباطی آنها باید خوب باشد تا بتوانند در موقعیت های استرس زا با افراد آرام صحبت کنند.

خبرنگار

خبرنگار

ایده جذاب و رویای شغل روزنامه نگاری را فراموش کنید. روزنامه‌نگاران ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، مجبورند خود را با ضرب‌الاجل‌های سخت وفق دهند، درآمد خوبی ندارند و گاهی اوقات جان خود را به خطر می‌اندازند.

گزارشگر اخبار

همه نمی توانند به طور مداوم در معرض دید عموم باشند. مجریان اخبار نیز مجبور به خواندن اخباری هستند که تأثیر عمده ای بر زندگی دیگران دارد و همین امر فشار بر مجری را برای رساندن صحیح پیام افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که برنامه زنده است.

کارگر اجتماعی

مددکاران اجتماعی با تاریک ترین جنبه های طبیعت انسان روبرو می شوند. آنها در معرض غفلت، خشونت و بسیاری از موقعیت های ناخوشایند و خشونت آمیز دیگر قرار دارند.

آتش نشانان

آتش نشانان

آتش نشانی یک حرفه فوری است و به همین دلیل آتش نشانان بسیار مشتاق هستند تا کار خود را با سرعت و کارآمدترین زمان ممکن به پایان برسانند. به همه اینها باید خطری را که برای زندگی آنها وجود دارد و تأثیری که کار آنها می تواند بر زندگی دیگران داشته باشد اضافه کنیم.

یک پلیس

افسران پلیس به دلایل واضح یکی از پر استرس ترین مشاغل جهان را دارند. این شغل بسیار پر ریسک است و حقوق خوبی ندارد. همچنین در این شغل ریسک همیشه در حین انجام وظیفه بسیار زیاد است.

ارتش و پرسنل نظامی

هیچ شغلی به اندازه کار در ارتش و پرسنل نظامی از نظر جسمی و روحی خسته کننده نیست. این امر به ویژه هنگامی که درگیری ایجاد می شود صادق است. سربازان آموزش های طاقت فرسایی را پشت سر می گذارند تا برای بدترین شرایط آماده شوند.

مشاغل کم استرس

حال می خواهیم مروری بر مشاغل کم استرس داشته باشیم.

توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب

کد نویسی و ساخت وب سایت ها و برنامه ها اغلب با ضرب الاجل همراه است. اما به نظر می رسد که این امر تأثیر کافی بر ایجاد اضطراب شغلی در میان توسعه دهندگان وب نداشته است.

کارشناس ورود اطلاعات

قطعا برای برخی افراد می تواند کار خسته کننده ای باشد، اما خوشبختانه در این شغل اگر یک اشتباه کوچک اتفاق بیفتد جان هیچکس در خطر نیست. به عنوان مثال، یک متخصص ورود داده (در یک وب سایت، نرم افزار یا شبکه های اجتماعی)، می تواند به راحتی داده ها را هنگام گوش دادن به موسیقی وارد کند.

تکنسین پزشکی

همه مشاغل درمانی باعث ایجاد اضطراب نمی شوند. تکنسین های مدارک پزشکی به جای نجات جان بیماران، سوابق پزشکی آنها را ثبت می کنند.

کار درمانگر

این متخصصان راهی برای تسهیل زندگی برای افرادی که با بیماری یا ناتوانی سر و کار دارند پیدا می کنند. اگرچه این شغل با افراد سروکار دارد، اما همچنان یکی از کم استرس ترین ها محسوب می شود.

کارگردان هنری

انتخاب، ایجاد و نظارت بر ابعاد بصری یک پروژه اغلب با ضرب الاجل همراه است. با این حال، شاید این عنصر خلاقیت است که مدیریت هنری را به یک شغل کم استرس تبدیل می کند.

متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست ها دندان های نامرتب و نامرتب بودن فک ها را اصلاح می کنند. کار آنها عجله ندارد و اغلب به خوبی پرداخت می شود، و این حرفه را به گزینه خوبی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال شغلی با استرس کمتر در دندانپزشکی هستند.

طراح فضای سبز

طراح فضای سبز

طراحی فضای سبز قطعا یکی از آرامش بخش ترین کارهایی است که می توان انجام داد. چه چیزی بهتر از محاصره شدن در طبیعت؟

کتابدار

اگر دوست دارید کتاب بخوانید، ممکن است کار در میان کتاب‌ها برایتان جذاب به نظر برسد. البته کار کتابداران فقط سازماندهی قفسه ها و آرشیوها نیست. با این حال، کتابداری معمولاً یکی از کم استرس ترین مشاغلی است که یک فرد می تواند داشته باشد.

آرایشگاه

اگر تعامل با دیگران در تمام طول روز باعث شده است، کار به عنوان آرایشگر ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. در این شغل می توانید خلاق باشید، با مشتریان خود صحبت کنید و قطعاً وقتی شیفت کاری شما تمام شد مجبور نیستید کار خود را به خانه ببرید.

ماساژور

ماساژ گرفتن می تواند بسیار آرامش بخش باشد، بنابراین شاید به همین دلیل است که فردی که ماساژ را انجام می دهد نیز احساس آرامش می کند. درست است که این شغل شامل فعالیت بدنی زیادی است که می تواند تا پایان روز شما را بسیار خسته کند، اما علت این خستگی، اضطراب زیاد شغلی شما نیست.

منبع: روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا