وب گردی

استقلال چگونه وارد نیم فصل دوم می شود؟

نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر اگرچه از جمعه آینده برای جواد نکونام و تیمش آغاز می شود، اما در مجموع با توجه به وضعیت استقلال در نیم فصل نسبت به نیم فصل اول و البته تقویت سایر مدعیان در پنجره زمستانی، می تواند باید به این نتیجه رسید که آبی ها تا حد زیادی از نظر تقویت فنی شکست خورده اند، باز هم مدیران باشگاه استقلال نتوانستند در جذب نیروهایی که نکونام برای جذب آنها خواسته بودند نمره قبولی بگیرند. این در حالی است که سرمربی استقلال پس از ناکامی در جذب دو لیست اول ارائه شده توسط نکونام (که از سوی مدیران به لیست های بلندپروازانه و غیرممکن تعبیر می شد)، در همان روزهای باز شدن پنجره زمستانی، لیست سومی را ارائه کرد که البته باعث جذب شد. اسامی در این لیست در حال حاضر امکان پذیر نیست، اما با دست روسای باشگاه افراد زیادی از این لیست جذب نشدند، بنابراین به دلایل واضح علاوه بر بازگشت سیلوا، تنها یک بازیکن خارجی به این لیست آورده شد. باشگاه!

بنابراین، اگرچه استدلال‌های زیادی علیه تقویت آبی‌ها برای نیم فصل وجود دارد، اما گذر زمان ممکن است این فرضیه را ثابت کند که تنها با خرید ستاره ازبکستانی و بازگشت سیلوا، استقلال به معنای واقعی کلمه تقویت شده است. که برخلاف میل طرفدارانش، مسابقات کوران کمتر به ارمغان می آورد و دوباره در انتهای راه با مشکلاتی مواجه می شود. البته در این بین با نگاهی به ترکیب آبی ها بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعا استقلال در نیم فصل برای قهرمانی در این فصل و در رقابت با مدعیانی چون پرسپولیس، سپاهان قدم برداشته است. ، تراکتور و دیگران.

جواد می خواهد به اصول خود پایبند باشد
استقلال در فصل جاری با سیستم دفاعی چهار خطی شروع به کار کرد. اگرچه این تیم در ابتدای فصل موفق شد شش امتیاز از دو بازی ابتدایی خود بگیرد، اما در ادامه و بازی با سپاهان که اتفاقا شاگردان نکونام یکی از بهترین نمایش های فصل خود را به نمایش گذاشتند. علیرغم شکست) تا ۱۳ هفته پس از – دیر; استقلالی ها به سیستم سه دفاعی پایبند بودند و علیرغم اینکه دست نکو برای این سیستم به دلیل مصدومیت و محرومیت چند بازیکن دفاعی خالی بود، او همچنان بر اساس اصول فنی خود و به قیمت بازی با یک غیرمتخصص در خط دفاعی (صالح حردانی) هرگز از ادامه بازی با سه دفاع دور نشد تا سیستم پایه ۲-۵-۳ استقلال در بیشتر نیم فصل اول حفظ شود. بنابراین مشخص است تیمی که چندین ماه با یک سیستم و روش بازی تمرین کرده است، در نیم فصل دوم نیز همان سیستم پایه را حفظ خواهد کرد و در نیم فصل دوم نیز با همین سیستم تلاش می کند تا نتایج خوبی کسب کند. روند. حال آیا نکونام ابزار لازم برای گرفتن نتایج مورد نیاز خود را با این سیستم و روش بازی دارد یا خیر؟ این سوالی است که با خواندن ادامه این مقاله بهتر می توان آن را حل کرد.

تمام دارایی های نکونام!
اگر بخواهیم تمام نیروی انسانی و ظرفیت انسانی جواد نکونام در فصل جاری را خط به خط ارزیابی کنیم، شاید به جرأت بتوان از خط دروازه آبی با دو دروازه بان مطمئن به عنوان نقاط قوت و ثابت استقلال یاد کرد. در هر صورت حسینی با تجربه خود بهترین عملکرد را در نیم فصل به ثبت رساند تا جایی که این تیم کمترین گل را در نیم فصل به ثمر رساند و از طرفی خالدآبادی هم حضور دارد که می تواند دروازه بانی آینده دار در نسل متحول فوتبال ایران محسوب می شود بنابراین شاید کوچکترین مشکل نکونام در نیم فصل دوم همین قسمت از زمین باشد.

در خط دفاعی با وجود کمبود نیرو، مسائل دیگری نیز وجود دارد که می تواند در شروع نیم فصل نکونام را با چالش های جدی مواجه کند. در این بین شاید با بازگشت سیلوا به تهران اتفاق بزرگی برای آبی ها از نظر مشکلات مالی رخ داد اما نباید فراموش کرد که این بازیکن برزیلی حدود هفت ماه است که از میادین دور بوده و برای بازگشت به میادین و از طرفی در تفکرات فنی نکونام شرکت کنید به نظر می رسد این مدافع جای کار دارد.
بنابراین بازی با سیلوا در این مرحله خطرناک خواهد بود، اگرچه در حال حاضر او می تواند جایگزین مناسبی برای رافائل باشد تا زمانی که برای بازی آماده شود. اگرچه سه مدافع متخصص دیگر به نام‌های مرادمند، سلیمی و سهرابیان وجود دارند، اما شاید بتوان نقطه قوت بعدی آبی‌ها در زمین را به خط دفاعی این تیم هم رساند، اما نکته ناامیدکننده این است که سلیمی و مرادمند همچنان در مسیر بازگشت به میدان هستند. او به آمادگی ۱۰۰ درصدی نرسیده است و همانطور که قبلا نوشتیم این دو بازیکن تا پایان فصل ظرفیت زیادی برای مصدوم شدن دارند! در خط میانی اما وضعیت نکونام تا حدودی عجیب و مبهم است. در سمت راست و به طور دقیق تر در دفاع راست، پس از مصدومیت جبران ناپذیر یاماگا، عملا جایگزینی برای این بازیکنان وجود ندارد و جای خالی هافبک فرانسوی می تواند مشکلات فنی زیادی ایجاد کند و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. با این تفاسیر در جناح راست با وجود حضور حردانی و توریان که به نظر می رسد برای رسیدن به تیم حداقل به نیم فصل تجربه نیاز دارد. استقلال به بازیکن دیگری نیاز دارد.

در این سمت، فشار برای خرید تیکدری راه به جایی نبرده است و در سمت چپ، تلاش ها برای آوردن گودرزی ادامه دارد. این طوری است که در سمت چپ، شاید با حضور امثال سلمانی و جلالی، کیال نکونام نسبت به جناح راست کمی راحت تر باشد، اما برای این منطقه، سرمربی استقلال قصد دارد بازیکن آینده دار مانند گودرزی را وارد تیم کند. در خط هافبک اما با اضافه شدن کاشمی امیدی به آینده وجود دارد اما جنگنده بودن و سبک بازی تهاجمی هافبک های استقلال باعث می شود به جرات بتوان گفت که باید تعویض های قابل اعتمادی روی نیمکت داشته باشند. بنابراین در همین خط میانی استقلال همچنان به دو بازیکن در سمت راست و چپ (پشت دفاع کناری)، یک هافبک دونده و یک هافبک خلاق و تکنیکی نیاز دارد. در نهایت در خط حمله استقلال اگرچه شاهد تنوع تاکتیکی و گزینه های متنوع از مهاجمان این تیم هستیم اما با خروج مطهری از بازی و آمدن مشاریپوف که توانایی بازی پشت سر مهاجم را دارد. تا حدودی شاید بتوان امید هواداران را در این پست پیدا کرد که با حضور امثال بلانکو، محمدی، بابایی، رمضانی در کنار بازیکن جدید ازبکستان، همچنان می توان جای گلزن و تمام کننده کهار را خالی دانست. در خط حمله آبی ها .

کادر فنی باید پاسخگو باشد اما…
در پی ارائه فهرست نهایی نکونام که در آن چهار بازیکن جوان آینده دار لیگ حضور داشتند، دو گروه به انتقاد از این فهرست پرداختند و واکنش های منفی نشان دادند. گروهی از هواداران که به طور طبیعی انتقاد می کنند اما دسته دوم افرادی هستند که با ادعاهایی مشابه آنچه مدیران باشگاه در جلسات و محافل خصوصی می گویند در لیست نکونام اظهار نظر می کنند! حقیقت این است که وقتی حرف های مدیران این باشگاه مدام توسط نزدیکانشان تکرار می شود، این اتفاق به خودی خود نمی تواند به سود آبی ها تمام شود. البته در هر شرایطی و در هر صورت این نکونام است که باید پاسخگوی مشکلات فنی و نتایج پایان فصل استقلال باشد. اما با وجود محدودیت منابع ارزی، تعدد پرونده های خارجی و باز و بسته شدن مستمر پنجره استقلال، از خرید بازیکنان باکیفیت اما ارزان قیمت درخواستی سرمربی تیم جلوگیری شد و همچنان اصرار بر خرید خارجی در بدنه مدیران باشگاه نیز می تواند بسیاری از ابهامات را توضیح دهد که این روزها داستان ها و احادیث زیادی درباره آنها شنیده می شود. این در حالی است که نکونام در این مدت به جز یک مصاحبه که در واکنش به برخی اتفاقات بود، تا حدودی حمایت خود را از شرایط موجود نشان داد، اما از سوی دیگر هرگز اراده ای برای تحقق خواسته های ارشد نشان نداد. مربی تا این مرحله

منبع: روزنامه فرهیختگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا