اقتصادی

اختصاص ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی به یارانه پنهان

محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در سیزدهمین نشست هیات نمایندگان گفت: سال ۱۴۰۲ سال سختی بود، پیش بینی ما این است که بودجه ۱۴۰۳ سخت و چالش های بیشتری برای بنگاه های اقتصادی خواهد داشت. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته که جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) کشور ۴۰۷ میلیارد دلار بود ۳۶ درصد آن به پرداخت یارانه انرژی تخصیص پیدا کرده است.

او گفت: برای اولین بار بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای نگاه راهبردی تدوین شد. در حوزه اجرایی بیمارستان بازرگانان مستقل و خودگردان شدو تسریع در پروژه های عمرانی اتاق از جمله ساختمان مطهری رخ داده است. تغییرات رویکردی و اعتمادسازی با حاکمیت و انتقال صحبت‌های بخش خصوصی به حاکمیت دنبال شده و همچنین در مورد شعار سال مقام معظم رهبری از ما نظرخواهی شده است.

نجفی عرب ادامه داد: در نظام بودجه ریزی اتاق تهران، تغییر ریل داشته ایم و به نقدهای منصفانه اعضا و رسانه ها توجه کرده ایم. برای اولین بار ۷ برابر کردن بودجه تشکل ها را دنبال کرده ایم و برای اولین بار می خواهیم به سمت درآمدهای پایدار برویم.

رئیس اتاق تهران گفت: بودجه ۱۴۰۳ اتاق تهران برای اولین بار رخدادهای بسیاری دارد، تلاش داریم که امروز مصوبه بودجه را داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا