وب گردی

ابتکار باب المندب/ دردسر نقض رافا برای رژیم صهیونیستی و حامیانش!

پس از بمباران وحشیانه رفح و اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به این منطقه از فلسطین، ارتش یمن در اقدامی نظامی بزرگترین پهپاد آمریکا را در باب المندب سرنگون کرد.

نتانیاهو در هفته های اخیر تصمیم جدی خود برای حمله به رفح را اعلام کرده است، موضوعی که واکنش های گسترده منطقه ای و بین المللی را برانگیخته است.

نخست وزیر اسرائیل گفت که پس از عقب نشینی غیرنظامیان از شهر رفح واقع در بخش جنوبی نوار غزه، ما یک عملیات “قوی” را در آن شهر انجام خواهیم داد و برای پیروزی کامل خواهیم جنگید که شامل اقدام قوی در رفح می شود. خوب.

وی اعلام کرد که به غیرنظامیان فلسطینی فرصت خروج از رفح را می دهیم!

اگرچه این اظهارات نتانیاهو واکنش های زیادی را به همراه داشت، اما او به مخالفان گفت کسانی که می گویند به رفح حمله نکنید، می خواهند ما در جنگ ببازیم! ما به هیچ وجه تسلیم فشارهای بین المللی نخواهیم شد زیرا مصمم به نابودی حماس هستیم.

اگرچه این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مورد انتقاد بسیاری از کشورهای اروپایی، مقامات سیاسی اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه قرار گرفت، اما کاخ سفید اعلام کرد که از اشغالگران قدس حمایت خواهد کرد.

شکار پهپادهای جاسوسی آمریکا و شوک رژیم صهیونیستی!

در سوی دیگر ماجرا، ارتش یمن همچنان بر حمایت از مردم فلسطین و توقف جنایات صهیونیست ها اصرار دارد. یمن در ماه های اخیر پس از هشدارهای مکرر برای پایان محاصره غزه، اعلام کرد که عملیات دریایی در باب المندب تا پایان اشغالگری صهیونیست ها ادامه خواهد داشت.

اگرچه این هشدار یمنی جدی و عملیاتی بود، اما بی توجهی صهیونیست ها به آن منجر به انهدام پهپاد آمریکایی MQ-9 شد.

تایید تعقیب پهپاد جاسوسی آمریکا از یمن توسط مقامات کاخ سفید رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن را شوکه کرده است. پنتاگون در واکنش های اولیه تلاش کرد این خبر را تکذیب کند اما در نهایت معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از سقوط بقایای پهپاد جاسوسی به دریای سرخ خبر داد.

سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا در حالی رخ داد که ارتش یمن اعلام کرد یک کشتی انگلیسی را در عدن هدف قرار داده است.

در همین راستا شبکه المیادین به نقل از منابعی که آن را «ویژه» توصیف کرد، گزارش داد که کشتی انگلیسی «RUBYMAR» که در خلیج عدن هدف قرار گرفت، پس از اصابت سلاح‌های دریایی یمن به آن کشتی، حامل «آمونیاک» بود. ، آتش گرفت و پس از ناکام ماندن تلاش های نجات، شروع به فرو رفتن در دریا کرد.

به گفته این منابع خبری، کشتی انگلیسی با سلاح های جدید و دقیقی هدف قرار گرفت که پیش از این ارائه نشده بود.

یمن پیش از این بارها اعلام کرده بود که از حمایت از مردم فلسطین دست بر نمی دارد. بنابراین به نظر می رسد که باب المندب به قتلگاه همدستان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از انجام عملیات های موفقیت آمیز در دریا اعلام کرد: نیروی دریایی یمن در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، این کشتی را با موشک های مناسب دریایی هدف قرار داد.

یحیی سریع همچنین از رهگیری و سرنگونی پهپاد MQ 9 توسط ارتش یمن در حدیده خبر داد.

بی شک تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی زمینه ساز خواهد شد تا غرب جدای از تغییر معادلات، پایان ماجراجویی اسرائیل و متحدانش در منطقه نباشد، بلکه محور مقاومت باشد. که ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت.

منبع: راه دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا