گیمزکام ۲۰۲۴؛ نمایشگاهی که صنعت بازیهای ویدیویی را به حرکت درآورد
رویداد گیمزکام ۲۰۲۴ با جذب بیش از ۳۳۵ هزار بازدیدکننده، نه تنها یک جشن بزرگ برای گیمرها بود، بلکه فرصتی ارزشمند برای شرکتهای بازیسازی و سختافزاری برای معرفی محصولات جدید و ایجاد فرصتهای تجاری بود. این رویداد نشان داد که صنعت بازیهای ویدیویی به یک صنعت بسیار سودآور و با پتانسیل رشد بالا تبدیل شده است.
به گزارش توسعه برند به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش «Venturebeat»، بیش از ۳۳۵ هزار بازدیدکننده طی روزهای اخیر در گیمزکام ۲۰۲۴ شرکت کردند. بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش یافتهاند. این گیمرها و علاقهمندان از ۱۲۰ کشور دنیا به این رویداد آمده بودند. علاوهبراین، ۸۰ هزار نفر هم در فعالیتهای مربوط به گیمزکام در سطح شهر کلن شرکت کردند.
استقبال علاقهمندان از رویداد گیمزکام ۲۰۲۴
کاربران در این رویداد ۳۱۰ میلیون تعامل آنلاین را (مشاهده ویدیوها، لایک پستها، اشتراک پستها و ویدیوها، کامنتگذاری و سایر فعالیتهای آنلاین مرتبط با گیمزکام) به ثبت رساندهاند. این میزان از تعاملات آنلاین نشان میدهد رویداد گیمزکام حتی بین مخاطبان آنلاین در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارد. همچنین بیش از ۴۰ میلیون کاربر رویداد «Gamescom Opening Night Live» را تماشا کردهاند که نسبت به سال گذشته، حدوداً ۲ برابر افزایش یافته است.
«جرالد بوزه»، مدیرعامل مرکز نمایشگاهی Koelnmesse، تأثیر جهانی گیمزکام را مهم میداند و آن را یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در صنعت گیم تلقی میکند. او خاطرنشان کرد این رویداد با گردهمآوردن علاقهمندان از سراسر دنیا، آنها را متحد میکند و نوآوری و مشارکت را در این حوزه ارتقا میدهد.
از طرفی، «فلیکس فالک»، مدیرعامل انجمن صنعت بازیهای آلمان، اظهار کرد افزایش مشارکت بینالمللی، برند گیمزکام را بهعنوان رویداد جهانی مهم در حوزه گیم تقویت میکند. او همچنین با تأکید بر تأثیر فرهنگی بازیها بر کشورها، از تلاش اروپاییها برای تبدیل شدن به رهبران حوزه گیم و ساخت بازی گفت.
ظاهراً بیش از ۳۲ هزار نفر از بازدیدکنندگان را نمایندگان تجاری شرکتهای فعال حوزه گیمینگ تشکیل دادند که عمدتاً از کشورهای آمریکای شمالی و ژاپن پا به این مراسم گذاشتند.