برندهای خارجی

چشم‌انداز تیره برند پوما برای سال ۲۰۲۵ و سقوط بی‌سابقه سهام

سهام شرکت پوما در پی پیش‌بینی ناامیدکننده برای سه‌ماهه اول و سال ۲۰۲۵ به دلیل تقاضای ضعیف در بازارهای آمریکا و چین، روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر سقوط کرد و با کاهش ۲۲ درصدی مواجه شد.

به گزارش توسعه برند، سهام پوما در آغاز معاملات روز چهارشنبه با سقوط ۲۲ درصدی به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسید. این سقوط یک روز پس از آن رخ داد که این گروه ورزشی آلمانی پیش‌بینی‌های ناامیدکننده‌ای برای سه ماهه اول و سال ۲۰۲۵ در میان تقاضای ضعیف در بازارهای آمریکا و چین ارائه کرد.

فروش ضعیف فصلی و سود سالانه اعلام شده در ژانویه، نگرانی‌هایی را درباره توانایی پوما برای رقابت با رقبای بزرگتر مانند آدیداس و نایکی و همزمان مقابله با برندهای جدیدتر و با رشد سریع مانند آن رانینگ و هوکا ایجاد کرده است.

پوما روز سه‌شنبه دیر وقت اعلام کرد که فروش سالانه آن با تعدیل نرخ ارز با نرخی در محدوده تک رقمی پایین تا میانی رشد خواهد کرد، در مقایسه با رشد ۴.۴ درصدی به ۸.۸۲ میلیارد یورو (۹.۶۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴. این شرکت پیش از این انتظار داشت رشد سال ۲۰۲۵ قوی‌تر از سال ۲۰۲۴ باشد.

تحلیلگران بارکلیز در یادداشتی به سرمایه‌گذاران نوشتند: “در حالی که انتظارات اخیراً کاهش یافته است، ما همچنان فکر می‌کنیم این راهنمایی پایین‌تر از محافظه‌کارانه‌ترین برآوردهاست و سوالات بیشتری را مطرح می‌کند.”

این گروه سود تعدیل شده قبل از بهره و مالیات (EBIT) را برای سال ۲۰۲۵ بین ۵۲۰ تا ۶۰۰ میلیون یورو پیش‌بینی کرد، پیش از هزینه یکباره تا ۷۵ میلیون یورو مربوط به برنامه کاهش هزینه.

آدام کوکران، تحلیلگر دویچه بانک گفت: “در کل، سرمایه‌گذاران به دنبال راهنمایی ضعیف‌تری با احتمال کاهش ثابت تا کوچک در EBIT سال به سال بودند.”

سهام پوما در معاملات صبح با سقوط ۲۳ درصدی به ۲۱.۹۰ یورو رسید، سطحی که از نوامبر ۲۰۱۶ مشاهده نشده بود.

به گزارش رویترز، پیش‌بینی شده است که فروش تعدیل شده با نرخ ارز در سه ماهه با نرخی در محدوده تک رقمی پایین رشد کند، که پایین‌تر از سطح سال گذشته است، با درآمد عملیاتی “به طور قابل توجهی” پایین‌تر برای همان دوره.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا