برندهای خارجی

پورشه در چین روی دست ماند

خودروساز آلمانی پورشه اعلام کرد که تحویل خودروهای جهانی در نیمه اول سال ۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشته است که عمدتاً ناشی از کاهش ۳۳ درصدی سالانه در چین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، سازنده آلمانی با معرفی تعدادی مدل جدید اعلام کرد که افت فروش در چین شتاب گرفت و تحویل در آنجا یک سوم کاهش یافت.

پورشه که اکثر آن متعلق به فولکس واگن است، به شدت در معرض تنش‌های تعرفه‌ای اتحادیه اروپا و چین قرار دارد و تحویل به چین نزدیک به ۲۰ درصد از تحویل‌های جهانی را تشکیل می‌دهد.

پورشه در مجموع، در ۶ ماه اول سال ۱۵۵ هزار و ۹۴۵ خودرو در سراسر جهان تحویل داده است.

طبق گزارش رویترز، در آمریکای شمالی، تحویل سالانه ۶ درصد کاهش یافت. در همین حال، در بازار داخلی پورشه آلمان، تحویل با ۲۲ درصد افزایش به ۲۰ هزار و ۸۱۱ دستگاه رسید.

پایان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا