همراه اول با فناوری نوین، برندی پیشرو در مدیریت بحران شد
با استفاده از فناوری شبکه IPBH و ایجاد زیرساختهای مقاوم، همراه اول گامی مهم در جهت مدیریت بحران و ارائه خدمات پایدار برداشته است. این اقدامات، نشان از نوآوری و پیشرفت این اپراتور در حوزه ارتباطات است و به تقویت برند همراه اول به عنوان یک شرکت پیشرو کمک میکند.
به گزارش توسعه برند به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مانور عملیات شبکه همراه اول صبح امروز سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ با استقرار در آمادگاه مدیریت بحران این اپراتور واقع در غرب تهران برگزار شد تا فرصتی برای آزمایش و تقویت ظرفیت های فنی و عملیاتی شبکه پیش از وقوع بحران های احتمالی باشد.
حسین حجتی زاده، معاون فنی و عملیات شبکه همراه اول در این رویداد با تأکید بر اهمیت تمرکززدایی در مدیریت شبکه اظهار کرد: برای حفظ ارتباطات و ارائه خدمات به مشترکان حتی در شرایط بحرانی، آمادگاه غرب تهران را به فناوری هایی مجهز کرده ایم که امکان مدیریت شبکه در تهران و استان های مختلف را فراهم می کند؛ همچنین برنامه ای برای توسعه آمادگاه مشابهی در سایر استان ها داریم.
در جریان این مانور، کارشناسان عملیات شبکه همراه اول توانستند با ایجاد مسیرهای جایگزین برای ارتباطات، عملکرد شبکه را در شرایط قطعی احتمالی مورد ارزیابی قرار دهند.
این اقدام با بهرهگیری از شبکه IPBH انجام شد؛ سیستمی که با اتصال روترهای موجود به چندین مسیر زیرساختی، از قطع سرویس در زمان بروز اختلالات استانی جلوگیری می کند.
تاکنون ۲۵ مرکز زیرساختی استانی به این فناوری مجهز شده اند و در چندین مورد قطعی مسیرهای مخابراتی، توانسته اند ارائه خدمات ارتباطی شهرها را بدون هیچ اختلالی ادامه دهند.
در مانور امروز نیز لینک مخابراتی مسیر «ایرانشهر» بهطور آزمایشی مسدود شد و ترافیک ارتباطی سریعا به لینک زیرساختی استان سیستان و بلوچستان منتقل شد؛ عملیاتی که بدون کوچکترین اختلال در خدمات همراه اول به پایان رسید.
آمادگاه مدیریت بحران غرب تهران که در بهمن ۱۴۰۰ افتتاح شد، امکاناتی چون مرکز مانیتورینگ، فضای استقرار تجهیزات ارتباطی و حتی سکوی فرود بالگرد را در اختیار دارد و بهعنوان پایگاهی کلیدی در مواقع بحران شناخته می شود.
این مجموعه و تمرینات مداوم در آن، تضمینی برای پایداری ارتباطات کشور در شرایط غیرمنتظره به شمار می روند.