برندهای خارجی

نمایشگاه هوش مصنوعی کریستیز: آینده هنر یا تهدید سنت؟

برند حراج‌های هنری کریستیز قصد دارد اولین نمایش خود را که منحصراً به آثار خلق‌شده با هوش مصنوعی اختصاص دارد، برگزار کند. این اعلامیه با واکنش‌های متنوعی از سوی کارشناسان و مخاطبان روبه‌رو شده است.

به گزارش توسعه برند، خانه حراج هنرهای زیبا، کریستیز، پیش از این نیز آثار هنری ایجاد شده با هوش مصنوعی را به فروش رسانده است. اما این بار قصد دارد اولین نمایش خود را که به طور کامل به آثار خلق‌شده با هوش مصنوعی اختصاص دارد، برگزار کند؛ اقدامی که مواجه با نظرات گوناگونی شده است.

این حراج که کریستیز آن را «هوش افزوده» نامیده است، شامل آثار هنری از هنرمندانی از جمله مت دریهرست، بنیان‌گذار استارتاپ هوش مصنوعی Spawning AI، خواهد بود. یک ربات که به طور زنده نقاشی می‌کند، قرار است به عنوان مرکز توجه این نمایشگاه در گالری‌های مرکز راکفلر کریستیز در نیویورک باشد که از تاریخ ۲۰ فوریه آغاز می‌شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی سریعاً اشاره کردند که بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای هنر، بدون اجازه از آثار هنرمندان آموزش دیده‌اند. منتقدان معتقدند نمایشگاه‌هایی مانند «هوش افزوده» این نوع آثار را به جایگاه بالایی می‌برند، به زیان کسانی که هنر را با دست خلق می‌کنند.

ما با کریستیز نیز تماس گرفته‌ایم و در صورت دریافت پاسخ، این مطلب را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

در صفحه اعلام حراج هنرهای هوش مصنوعی، کریستیز ابزارهایی مانند DALL-E، Midjourney و Stable Diffusion را مطرح کرده است – که همگی بدون کسب اجازه از مقادیر زیادی آثار هنرمندان آموزش دیده‌اند – بدون اشاره‌ای به مشکلات بزرگ در این زمینه یا اعتراضات پیاپی و شدید از سوی معترضین.

منبع: تک‌کرانچ

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا