وب گردی

فروش کسب‌وکارهای اینستاگرامی با وجود فیلترینگ ۳ برابر شد

۱۴:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۳

باشگاه خبرنگاران جوان – روابط عمومی پادرو در گزارشی نوشت:

حجم بازار خرده‌فروشی اینستاگرام از پاییز ۱۴۰۱ که فیلتر شد تا سال ۱۴۰۳ نه تنها کاهشی نبود بلکه با افزایش ۳ برابری نیز مواجه شد. طبق بررسی‌های پادرو حجم بازار فروشگاه‌های اینترنتی در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

بررسی داده‌های مرتبط با فروشگاه‌های فعال در اینستاگرام که از طریق پلتفرم پادرو فروش خود را انجام می‌دهند نشان می‌دهد که حجم این بازار با رشد ۲۰۰ درصدی روبه‌رو بوده است. به عبارتی این بازار با وجود فیلترینگ گسترده و حتی فشار اقتصادی ناشی از تورم همچنان پلتفرم محبوب و پراستفاده برای فروشندگان و خریداران اینترنتی است.

کاهش تعداد محصولات خریداری شده از ۳ عدد به کمتر از ۲ عدد از جمله تاثیرات مشکلات اقتصادی روی رفتار کاربران فروشگاه‌های اینستاگرامی عنوان شده است.

طبق آمار منتشر شده از سمت پادرو حجم بازار خرده‌فروشی در اینستاگرام  مربوط به سال ۱۴۰۳  بیش از ۷۵  هزار میلیارد تومان برآورده شده است. این در حالی است که برآوردهایی که با بررسی ترندهای منطقه‌ای انجام شده، نشان می‌دهد اگر فیلترینگ وجود نداشت این رقم به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو با اشاره به شباهت‌های موجود در ترکیب جمعیتی، فرهنگ عمومی و ضریب نفود اینترنت ایران و ترکیه و رشد بازار تجارت اجتماعی ترکیه در ۵ سال اخیر گفت: اگر موانع موجود در ایران مثل فیلترینگ و کیفیت اینترنت وجود نداشت، سهم خرده‌فروشی آنلاین ایران حداقل دوبرابر رقم فعلی بود و  فرصت‌های توسعه در این بخش هم از رشد ۱۰۰ درصد بیشتر برخوردار می‌شدند.

پورپزشک با استناد به بررسی میزان فروش ۳۰۰ فروشگاه برتر پادرو اعلام کرد که هرچند میزان سفارش‌ها پس از فیلترینگ گسترده با افت چشمگیری رو به رو بود اما در طول بازه زمانی ۲ ساله به تدریج بازیابی شد. طبق گفته مدیرعامل پادرو میزان سفارش‌های فروشگاه‌های مورد بررسی در دی ماه ۱۴۰۳ نسبت به آبان ۱۴۰۱ بیش از ۳ برابر شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا