اقتصادی

فروش خودرو در چین در سراشیبی سقوط

فروش خودرو در چین در ماه ژوئن نسبت به سال قبل ۶.۹ درصد کاهش یافت و برای سومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا مشوق‌های دولتی نتوانستند تقاضای مصرف‌کننده را در روند بهبود اقتصادی تحریک کنند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، آمارهای انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای سواری در مجموع به ۱.۷۸ میلیون دستگاه رسید که سرعت کاهش از ۲.۲ درصد کاهش در ماه مه و ۵.۸ درصد کاهش در آوریل، افزایش یافته است.

جنگ قیمت از سال ۲۰۲۳ به افزایش فروش خودروهای چینی در اوایل سال کمک کرد، اما با وجود یارانه‌های جدید دولت برای تجارت خودرو که در ماه آوریل اعلام شد، در ماه‌های اخیر تأثیر کمتری داشته است.

فروش خودرو در چین در نیمه اول سال، با ۲.۹ درصد افزایش به ۹.۹۳ میلیون دستگاه رسید. فروش خودروهای انرژی جدید  شامل خودروهای الکتریکی خالص و پلاگین هیبریدی رکورد ۴۸.۱ درصد از فروش خودروهای داخلی را به خود اختصاص داده است.

غول خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی و شرکت‌های تازه وارد مانند نیو، زیکر و لیپ‌موتور همگی رکورد فروش ماهانه را ثبت کردند.

طبق گزارش رویترز، رشد کلی در فروش خودروهای برقی از ۲۷.۴ درصد در ماه مه به ۹.۹ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی ۶۷.۲ درصد نسبت به رشد ۶۱.۱ درصدی ماه قبل افزایش یافت.

بر اساس داده‌های جداگانه این انجمن، صادرات خودرو در ژوئن ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته در مقابل افزایش ۲۳ درصدی در ماه مه، افزایش یافته است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا