توسعه برند پلاسفرهنگ‌و‌هنر

صادرات ساز آمریکایی از ایران به آمریکا/ فرکانسی برای درمان

مدیر مجموعه هاتف فلوت که یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های دومین نمایشگاه صنعت موسیقی بود از صادرات ساز بومی کشور آمریکا از ایران به این کشور خبر داد.

به گزارش توسعه برند؛ رضا حیدری مدیر مجموعه هاتف فلوت تولید‌کننده ساز لاکوتا درباره این ساز که بومی آمریکا است، توضیح داد: لاکوتا یک ساز باستانی متعلق به آمریکای شمالی است و سرخپوست‌ها از این ساز بیشتر در مراسم مذهبی‌شان استفاده می‌کردند و طی سال‌های گذشته رواج پیدا کرده و در موسقی پاپ هم از این ساز استفاده می‌کنند.

وی درباره ساخت و تولید این ساز در ایران گفت: حدود ۶ سال پیش یکی از دوستان هنرمند این ساز را نوازندگی می‌کرد و وقتی صدایش را شنیدم تصمیم گرفتم آن را بسازم. در اینترنت تحقیق کردم و اطلاعاتی به دست آوردم و بدون داشتن نمونه اولیه، این ساز را ساختم.

حیدری درباره شناخت مردم نسبت به ساز لاکوتا گفت: فکر می‌کنم این ساز مثل هنگ درام همه‌گیر شود و ما در همه مغازه‌های مربوط به آلات موسیقی بتوانیم ساز لاکوتا را خریداری کنیم. لاکوتا ساز مکمل هنگ‌درام و بسیار جوان‌پسند است و به خصوص در طبیعت‌گردی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای موسیقی‌درمانی هم از آن استفاده می‌شود، چون هم روی فرکانس ۴۳۲ و هم روی فرکانس ۴۴۰ تنظیم می‌شود. فرکانس ۴۴۰ برای هم‌نوازی با گیتار و هنگ‌درام استفاده می‌شود و روی فرکانس ۴۳۲ بیشتر برای مراقبه، مدیتیشن و موسیقی‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه هاتف فلوت
مجموعه هاتف فلوت

این هنرمند درباره صادرات ساز لاکوتا اظهار کرد: ما صادرات هم داریم و در همین نمایشگاه خریداری داشتیم که ساز را به آمریکا برد که با توجه به اینکه این ساز آمریکایی است، ارسال آن از ایران به آنجا نشان‌دهنده کیفیت تولید محصولات ایرانی است.

وی افزود: به عنوان اولین تولیدکننده این ساز در ایران به نمایشگاه آمدیم تا در ارتباطی مستقیم با مردم، شناخت نسبت به این ساز ایجاد شود و مردم آن را از خودمان خریداری کنند. ما با چند برند دیگر کار می‌کنیم که سازهای ما را با برند خودشان و قیمت‌های بالاتر می‌فروشند، اما در نمایشگاه صنعت موسیقی این واسطه حذف شده و مردم با قیمتی مناسب این سازها را از ما خریداری کردند.

blank

 

حیدری در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من برای برگزارکنندگان این نمایشگاه در دوره‌های بعد این است که با تمهیداتی سر و صدای موجود در نمایشگاه را کنترل کنند، چون بعضی سازها در این سر و صدا امکان معرفی کمتری دارند.

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از ۲۹ آبان تا ۲ آذر به ریاست جلال ذکایی در برج میلاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا