یادداشت برند

شخصیت برند چیست و چه جایگاهی در کسب‌و‌کارها دارد؟

شخصیت برند و کاربرد و تاثیرات آن برای کسب وکارها

برندها طرح‌ها و نام‌هایی بصری هستند که به تمایز محصولات و خدماتی که در زندگی روزمره اغلب با دیگران مواجه می‌شوند کمک می‌کنند؛ به آن‌ها جایگاه ویژه‌ای در چشم مصرف‌کننده با هویت و شخصیت می‌بخشند و اغلب بر تصمیم‌های خرید منطقی برای ایجاد یک موقعیت خاص تأثیر می‌گذارند. توسعه برند به شخصیت آن مرتبط بوده که در ادامه به رابطه آنها می پردازیم.

معرفی برند

ارائه یا بسته بندی برند، ظاهر بیرونی برند است که آن را از سایر برندها متمایز می کند. اهمیت بسته بندی برند در اصطلاح بازاریابی با عبارت «بسته بندی که کالا را می فروشد» خلاصه شده است. بسته بندی برند باید با فرهنگ و سلیقه مخاطبان جذاب باشد و توجه آنها را جلب کند. در انتخاب بسته بندی برند، آژانس های تبلیغاتی و بازاریابان با استفاده از رنگ های مناسب با توجه به مخاطبان برند و ویژگی های محصول، تمایز و توسعه برند را افزایش می دهند.

داستان برند چیست؟

این ماجراجویی یک کسب و کار است که از ماموریت و چشم انداز یک کسب و کار پشتیبانی می کند و با آنچه کسب و کار می خواهد به مردم ارائه دهد هماهنگ است که در درک مصرف کننده احیا می شود. وقتی این ماجرا در قالب داستانی به مردم منتقل می شود، تصویر برند می تواند جایگاهی دائمی در درک مردم داشته باشد. بنابراین هر بار که نام تجاری ظاهر می شود، داستان آن می تواند در ذهن مردم زنده شود.

آگاهی از برند چیست؟

پذیرش و آگاهی مصرف کننده از یک برند یا محصولی است که در طول فرایند خرید تعیین کرده است. در واقع برند با لوگو و نماد خود از وجود خود در ادراک انسانی محافظت می کند. به طور خلاصه، تاثیری را که از طریق این تعاریف بر مردم می گذارد، ارائه می دهد. استراتژی که آگاهی از برند را تقویت می کند با اقداماتی وجود دارد که مصرف کننده را قادر می سازد برند را امتحان کند. به لطف آگاهی از برند، شناخت و توسعه برند قدرت می یابد. سرنخ برند از سایر برندها قابل تشخیص است و باعث می شود افراد آن را متمایز کنند.

لزوم مدیریت شخصیت برند

در نتیجه افزایش تولید استاندارد و رقابت، کسب‌وکارها اغلب مجبورند برند را به عنوان ابزاری استراتژیک ببینند، از آن استفاده کرده و مدیریت نمایند تا خود را از سایر محصولات و خدمات و تولیدکنندگان شان متمایز کنند که در نهایت به توسعه برند منجر می گردد.
امروزه، ایجاد و مدیریت یک هویت برند شرکتی و توسعه برند موفق مستلزم ترکیب بهینه بسیاری از عوامل، از انتخاب یک نام تجاری خوب تا حمایت مالی قوی برای برند است. علاوه بر این، رابطه نزدیک برند با هویت شرکتی، شرکت ها را ملزم به اتخاذ فلسفه ارتباطات بازاریابی یکپارچه در حین تبلیغ برند می کند.

شخصیت برند و تعریف هویت برند
شخصیت برند و تعریف هویت برند

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند، بخش شکل یافته برند است. کسب ‌و کارها می‌توانند یک شخص یا یک شی را به عنوان نماد برند انتخاب کنند یا خودشان یک شخصیت بسازند. با توجه به اینکه کسب ‌وکارها هویتی مانند افراد دارند، می‌ توان هویت سازمانی و شخصیت برند را مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی دانست که مؤسسه و محصولات آن را شخصیت و تعریف می‌کنند. شخصیت برند پدیده ای است که به تعیین معنا، جهت گیری، توسعه برند و هدف برند کمک می کند. دوام، یکپارچگی و اصالت برند را می توان بر اساس شخصیت برند ارزیابی کرد.

انواع شخصیت برند

  • شخصیت صمیمانه برند
  • شخصیت هیجان انگیز برند
  • شخصیت تخصصی برند
  • شخصیت پیچیده برند
  • شخصیت سخت برند

تصویر برند چیست؟

مفهومی که به عنوان تصویر برند توصیف می شود، ادراک محصول است که شامل تمام عوامل تعیین کننده مانند شخصیت محصول، احساسات و مفاهیم در ذهن می شود. اگرچه رابطه بسیار نزدیکی بین تصویر برند و تصویر محصول وجود دارد، اما آنها یکسان نیستند. با تصویر محصول سعی می شود نگرش و افکار مصرف کنندگان نسبت به یک گروه محصول خاص توضیح داده شود. از سوی دیگر، تصویر برند مجموع عناصری است که در یک گروه محصول به یک برند معنا و ارزش اضافه می‌کند.

مزایای برند برای کسب و کار

برندها دارای مزایای بسیاری هستند که کسب و کارها را از سایر مشاغل متمایز کرده و مزیت رقابتی ایجاد می کند. به تبلیغ کمک می کند و در ایجاد تقاضا موثر است. قرار دادن تصویر تجاری و محصول را تضمین می کند. باعث افزایش فروش، رقابت پذیری کسب و کار و توسعه برند می شود. برندی که قبلاً در بازار موفق بوده است، افزودن محصولات جدید به خط تولید را آسان می کند. برندی که در بازار موفق بوده از استراتژی قیمتی مجزا از رقبای خود پیروی می کند. با ثبت علامت تجاری، موقعیت قانونی به دست می آورد و به صاحب علامت تجاری اطمینان قانونی می دهد.

مزایای اصلی برند برای مصرف کنندگان

برند، مصرف کننده را در مورد محصول آگاه کرده و شناخت محصول را تضمین می کند. برند ضامن کیفیت مصرف کننده است. در حالی که نام تجاری به شناخته شدن محصول کمک می کند، از اشتباه گرفتن با سایر محصولات نیز جلوگیری می کند. این برند به مصرف کننده در مورد ویژگی های مرتبط با محصول اطمینان می دهد. اگر محصول خریداری شده توسط مصرف کننده دارای برند باشد، مصرف کننده می داند که خدمات ضمانت فروش محصولی که مالک آن است، پس از مالکیت محصول ادامه خواهد یافت. به صورت فهرست وار مزایای توسعه برند به صورت زیر تعریف می شوند؛

  • شناسایی آسان محصول را فراهم می کند؛
  • جداسازی محصول از سایر محصولات را تضمین می نماید؛
  • تضمین می کند که محصول با کیفیت بالا شناخته می شود؛
  • اطمینان محصول را فراهم می کند؛
  • وفاداری به محصول ایجاد می سازد؛
  • امکان تعیین قیمت محصول خاص را فراهم می نماید؛
  • سهولت مطالعات ارتقاء را فراهم می کند؛
  • ویژگی های مختلف محصول از نظر قانونی محافظت می شود؛
  • حمایت از مصرف کننده را فراهم می نماید؛
  • اعتباری را برای مصرف کننده فراهم می سازد.

توسعه برند

پایگاه خبری توسعه برند فرایندی استراتژیک برای ایجاد و تمایز محصولات و خدمات شرکت‌ها از رقباست. توسعه برند شامل همسویی برند با اهداف تجاری و ارتباط برند شما با بازار هدف و به‌روزرسانی یا تقویت نام تجاری شما در صورت لزوم است. پایگاه خبری توسعه برند با شما در شخصیت سازی برندتان همراه است.

راهنمای کامل جایگاه سازی موفق برند
راهنمای کامل جایگاه سازی موفق برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا