برندهای ایرانی

سیر همدان با طعم برندسازی؛ ارزآوری چند برابر با فرآوری و صادرات

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان همدان از پیش‌بینی صادرات ۱۰ هزارتنی سیر همدان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با وجود ثبت جهانی سیر همدان، متاسفانه تجاری‌سازی و برندینگ این محصول صورت نگرفته است.

به گزارش توسعه برند، علی محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه فرآوری سیر چهار تا ۹ برابر ارزش افزوده بیشتری از خام فروشی دارد، اظهارکرد: فراوری سیر بیش از خام فروشی ارزآوری دارد به طوری که اگر بتوانیم فراوری را به‌صورت مکانیزه انجام دهیم ارزآوری بالاتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به ثبت جهانی سیرهمدان، تصریح کرد: سیر تند همدان ثبت جهانی شده است اما متأسفانه تجاری‌سازی و برندینگ این محصول صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه برندسازی سیر همدان نیاز به هلدینگ سرمایه‌گذار دارد، خاطرنشان کرد: باید تجار همدان متحد شوند و در زمینه صادرات این محصول با خارج رقابت کنند.

محمودی با تأکید براینکه سیرهمدان باید با یک برند واحدی توسعه صادرات داشته باشد، گفت: سیر همدان مرغوبیت بالا و تقاضای ویژه‌ای دارد و هیچ استانی نمی‌تواند به عنوان سیرهمدان صادرات کند چرا که در این صورت برگشت خواهد خورد.

وی با بیان اینکه سیر تند همدان دارای ماده موثره خاصی است که در داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: متأسفانه در زمینه برندینگ هنوز نتوانستیم جایگاه مناسبی را در منطقه بدست آوریم.

وی با اشاره به اینکه کشور فرانسه یکی از متقاضیان اسانس سیر همدان در زمینه عطرسازی است، افزود: تقاضای سیر از کشورهای خارجی وجود دارد اما صنایع فرآوری این محصول را نداریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان همدان درباره ورود بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع فراوری سیر تند همدان، اظهارکرد: سرمایه‌گذار به دلیل عدم حمایت دولت و قوانین دست و پاگیر امکان ورود ندارد.

محمودی با بیان اینکه ۱۰ بازرگان از استان همدان سیر صادر می‌کنند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران آمادگی ورود به این عرصه را دارند اما از عدم ثبات در منطقه ترس دارند و در زمینه ثبات اقتصادی نگرانی دارند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا