توسعه برند پلاس

«سکوی پرش غزال»: برندسازی و سرمایه‌گذاری، کلید توسعه صنعت گیم ایران

علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»، در دهمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، از مدل جدید سرمایه‌گذاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از استودیوهای بازی‌سازی و برندسازی در این صنعت خبر داد. او تاکید کرد که حمایت مادی و معنوی از این صنعت، به ویژه در زمینه صادرات و کسب درآمدهای ارزی، نیازمند توجه جدی حاکمیت است.

به گزارش توسعه برند، علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»، صبح امروز در سالن همایش‌های حجاب و نوجوانان، در دهمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، به تشریح مدل سرمایه‌گذاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از صنعت گیم ایران پرداخت.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ فعال، بیش از ۳۰۰ شرکت و استودیو بازی‌سازی و ۱۵ ناشر در کشور، بر ظرفیت بالای این صنعت برای توسعه و صادرات بازی به کشورهای همسایه تاکید کرد.

علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»
علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»

فراهانی، مشکل اساسی این صنعت را نبود حمایت کافی مادی و معنوی از سوی حاکمیت و دولت دانست و افزود: «باید مسئولین را توجیه کنیم که این صنعت چه اثرگذاری می‌تواند داشته باشد. اگر یک بازی در روسیه یک میلیون دلار درآمد داشته باشد، دولت باید به این مجموعه‌ها کمک کند.»

دبیر رویداد «سکوی پرش غزال» با اشاره به اهمیت برندسازی و بازاریابی در موفقیت بازی‌ها، به مدل جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از استودیوهای بازی‌سازی اشاره کرد:

«اگر یک بازی از لحاظ محتوا، تکنیک و فنی مورد تایید داوران ما باشد، به ناشران معرفی می‌شود. اگر ناشر ابراز علاقه مندی کند و بگوید من این بازی را می‌خواهم نشر دهم، صندوق سرمایه گذاری روی آن سرمایه گذاری می‌کند.»

وی افزود: «سپس بازی به مارکت‌های داخلی مانند کافه بازار معرفی می‌شود و در صورت تایید، به ازای هر تبلیغ، ۲۵۰ میلیون تومان به استودیو پرداخت می‌شود.»

فراهانی همچنین به نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم اشاره کرد و گفت: «صندوق سرمایه‌گذاری به دست ناشر و استور نگاه می‌کند. اگر بازی‌ها تایید شدند، صندوق سرمایه‌گذاری می‌کند. این مدلی است که ما امسال به آن رسیدیم و ۴۷ تیم ثبت نام کرده‌اند.»

علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»
علیرضا فراهانی، دبیر رویداد «سکوی پرش غزال»

دبیر «سکوی پرش غزال» با تاکید بر اینکه این رویداد استودیوها را پس از پایان جشنواره رها نمی‌کند، اظهار داشت: «ما در فرآیند شتاب‌دهی به استودیوها کمک می‌کنیم تا بتوانند خودشان را برای رویدادهای بعدی آماده کنند.»

فراهانی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از صنعت گیم برای جلوگیری از عقب ماندن کشور در این حوزه، گفت: «جمهوری اسلامی ایران باید سالانه حداقل یک میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری کند. اگر نتوانیم از درآمدهای ارزی این صنعت استفاده کنیم، عقب می‌مانیم.»

 

در ادامه رویداد سکوی پرش غزال، نه استودیو بازی‌سازی به معرفی محصولات خود پرداختند:

  •  آیرین گیمز: بازی استراتژی شورش پادشاهی
  • لکسیپ گیمز: بازی ترسناک حفره‌ای در اتاق من برای کامپیوتر
  • دیاکو از اهواز: بازی اجتماعی چیلکس
  • مهدی ده نمکی: بازی شیپ بنگ
  • استودیو مروارید: سه پروژه قرقیزخان، بمنچ و نامداران
  • میدوپیا: بازی حکمران با محوریت بازی کارتی حکم
  • اوژن : یک بازی شوتر اول شخص آنلاین با المان‌های ایرانی
  • استودیو باباردو: معرفی پروژه‌های متنوع از جمله تسخیرگران
  • استودیو دیوانز: دو بازی کافه مهتاب و ژرف با پشتیبانی از واقعیت مجازی

دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایش‌های حجاب برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا