سرمایهگذاری بزرگ لینکدین روی ویدئوهای تیکتاکی جواب داد: رشد چشمگیر ویدئوها در این پلتفرم

آیا لینکدین به تیکتاک جدید تبدیل میشود؟ ویدئوهای کوتاه به سرعت در حال تبدیل شدن به پرطرفدارترین محتوا در لینکدین هستند و با دو برابر سرعت بیشتر از سایر فرمتهای پست در این پلتفرم رشد میکنند. به گفته لینکدین، میزان بازدید ویدئوها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ با افزایش ۳۶ درصدی روبرو شده است.
به گزارش توسعه برند به نقل از فست کمپانی؛ آیا لینکدین تیکتاک جدید است؟
ویدئوهای کوتاه در حال حاضر سریعترین رشد را در لینکدین دارند و دو برابر سریعتر از سایر فرمتهای پست در این پلتفرم رشد میکنند. طبق اعلام لینکدین، مجموع بازدید ویدئو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ با افزایش ۳۶ درصدی روبرو شده است.
اکنون لینکدین با ارائه ویژگیهای جدید، سرمایهگذاری خود را در زمینه ویدئو دوچندان میکند تا امکان کشف و تعامل را افزایش دهد. تجربه تمام صفحه ویدئوی عمودی که ابتدا در موبایل عرضه شد، اکنون به دسکتاپ نیز میآید. کاربران میتوانند روی یک ویدئو ضربه بزنند، در میان ویدئوهای بیشتر پیمایش کنند و یک تب ویدئوی جدید را برای پیمایش شبیه تیکتاک کاوش کنند.
ویدئوها همچنین در مکانهای اصلی پلتفرم قرار میگیرند. اکنون، وقتی موضوعی را جستجو میکنید، ویدئوهای مرتبط در یک چرخفلک قابل پیمایش ظاهر میشوند. یک دکمه فالو بزرگتر در پخشکننده تمام صفحه، پیگیری تولیدکنندگان را آسانتر میکند و بینندگان میتوانند یک نمای کلی از پروفایل و ویدئوهای دیگر را بدون خروج از پخشکننده بررسی کنند.
برای کاربرانی که به دنبال استفاده از قابلیتهای ویدئویی هستند، لینکدین دورههای آموزشی کوتاه در موضوعاتی از جمله جذاب کردن ویدئو، ویرایش، استفاده مجدد از محتوا و لینکدین لایو نیز ارائه کرده است.
لورا لورنزتی، سردبیر اجرایی LinkedIn News به Fast Company میگوید: «در سراسر لینکدین، ما شاهد موفقیت گسترده اعضای خود در هنگام ارسال ویدئوهای کوتاه هستیم. از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا مدیران عامل و تولیدکنندگان نسل Z و غیره، ویدئو در لینکدین مرز جدیدی برای موفقیت حرفهای است – به همین دلیل است که ما از عرضه مجموعهای از ابزارهای جدید که تجربه ایجاد و مشاهده ویدئو را در لینکدین قویتر میکند، هیجانزده هستیم.»
در حالی که لینکدین ممکن است اولین جایی نباشد که مردم برای وقت گذراندن و مرور بیهدف محتوا به آن مراجعه میکنند، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند برای تولیدکنندگان، کارآفرینان و مشاغل است. از مارس ۲۰۲۴، لینکدین تلاش زیادی برای جذب تولیدکنندگان ویدئو انجام داده و یک فید عمودی شبیه تیکتاک پر از مشاوره شغلی، اخبار صنعت و سایر محتواها راهاندازی کرده است. به نظر میرسد این اقدام نتیجه داده است و طبق اعلام لینکدین، آپلود ویدئوها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.
تولیدکنندگان لینکدین نیز نتایج را میبینند. مدیران ارشد نیز وارد این عرصه شدهاند و پستهای ویدئویی مدیران عامل در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است. الکس لی، VC دیپتک، اخیراً گزارش داده است که پس از تنها سه ماه ارسال مداوم سه بار در روز در لینکدین، دو میلیون بازدید در هفته داشته است. ماه گذشته، پایپر فیلیپس، تولیدکننده محتوا، ۱۴/۸ میلیون بازدید برای ویدئویی که روی گوشی خود در ۱۰ دقیقه ساخته بود، به دست آورد. او در پستی نوشت: «من فرصت تبدیل شدن به یک پذیرنده اولیه تیکتاک و ریلز را از دست دادم. من قصد ندارم همین اشتباه را برای ویدئوهای لینکدین تکرار کنم.»