برندهای خارجی

رقابت برای برند اپل: بارکلیز و سینکرونی برای قرارداد کارت اعتباری به میدان آمدند

پس از خروج گلدمن ساکس از شراکت کارت اعتباری با اپل، بارکلیز و سینکرونی به عنوان رقبای اصلی برای همکاری با این برند مطرح شده‌اند. این مذاکرات نشان‌دهنده ارزش بالای شراکت با یک برند جهانی مانند اپل است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، به گفته دو منبع آگاه، شرکت اپل در حال مذاکره با بارکلیز برای جایگزینی گلدمن ساکس به عنوان شریک کارت اعتباری خود است. این در حالی است که غول وال استریت در حال عقب‌نشینی از اهداف خود در زمینه امور مالی مصرف‌کنندگان است.

یک منبع دیگر نیز اعلام کرده که سینکرونی فایننشال، صادرکننده کارت اعتباری، نیز در حال مذاکره با اپل در خصوص مشارکت در این زمینه است. هر دو منبع به دلیل خصوصی بودن مذاکرات، از افشای هویت خود خودداری کردند.

چندین شرکت مالی برای جایگزینی گلدمن که در سال ۲۰۱۹ این کارت اعتباری را با همکاری اپل راه‌اندازی کرد، در حال رقابت هستند. در حالی که سایر وام‌دهندگان وسوسه شده‌اند تا با اپل، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان، همکاری کنند، شرایط اولیه این قرارداد را پرخطر و غیراقتصادی می‌دانند.

مذاکرات بین اپل و بارکلیز برای چندین ماه ادامه داشته است، اما ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا یک قرارداد نهایی منعقد شود.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که جی‌پی‌مورگان چیس نیز از سال گذشته با اپل در این زمینه در حال مذاکره است.

نمایندگان اپل، گلدمن، بارکلیز و جی‌پی‌مورگان از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. سینکرونی نیز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قرارداد کارت اعتباری گلدمن با اپل تا سال ۲۰۳۰ اعتبار دارد، اما ممکن است این همکاری زودتر به پایان برسد.

در سال ۲۰۲۴، گلدمن کسب و کار کارت اعتباری جنرال موتورز را به بارکلیز منتقل کرد. این کارت به مشتریان امکان می‌دهد در خرید خودروهای جدید بیوک، کادیلاک و سایر خودروهای جنرال موتورز، از جمله خودروهای الکتریکی، امتیاز کسب کرده و از آن استفاده کنند. این قرارداد به بارکلیز کمک کرد تا حضور خود در بازار کارت‌های اعتباری در ایالات متحده را گسترش دهد.

گلدمن تقریباً یک دهه پیش وارد کسب‌وکار مصرف‌کننده شد و هدف آن گسترش درآمدهای خود فراتر از فعالیت‌های سنتی معاملات و بانکداری سرمایه‌گذاری بود. با این حال، در اواخر سال ۲۰۲۲، این غول وال استریت تصمیم گرفت پس از کنار گذاشتن میلیاردها دلار برای پوشش ضررهای احتمالی در این کسب و کار، جاه‌طلبی‌های خود در زمینه خرده‌فروشی را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا