برندهای خارجی

رشد محدود برند رنو در سال ۲۰۲۴؛ نقش پررنگ خودروهای هیبریدی

رنو، شرکت خودروسازی فرانسوی، از رشد ۱.۳ درصدی فروش در سال ۲۰۲۴ خبر داد. این رشد عمدتاً به لطف فروش قوی در سه ماهه چهارم و نقش پررنگ خودروهای هیبریدی و الکتریکی به دست آمده است. با وجود این، رنو با چالش‌هایی مانند تورم و رقابت در بازار روبرو بوده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز پنج‌شنبه اعلام کرد که فروش آن در سال ۲۰۲۴ با ۱.۳ درصد افزایش یافته است. عملکرد قوی در سه ماهه چهارم به لطف عرضه محصولات جدید، به جبران تقاضای ضعیف در اوایل سال کمک کرده است.

با این حال، رشد فروش در مقایسه با افزایش ۹ درصدی ثبت شده در سال ۲۰۲۳ به شدت کند شد. زیرا بخش جهانی خودرو با سالی چالش برانگیز روبرو بود. تورم بر اشتیاق مصرف کنندگان به خودروهای جدید تأثیر گذاشت و مازاد تولید در چین بازار را فرا گرفت.

فولکس‌واگن، خودروساز برتر اروپایی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که فروش آن در سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش یافته است. این شرکت در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در داخل و مبارزه با جنگ قیمت‌ها در چین، بزرگترین بازار خود، با مشکل مواجه شده است.

رنو که عمدتاً در اروپا فروش دارد، اعلام کرد که ۲.۲۶ میلیون خودرو فروخته است. سهم رو به رشدی از این فروش به خودروهای هیبریدی و برقی اختصاص دارد که به افزایش ۶.۱ درصدی فروش در سه ماهه چهارم کمک کرده است.

در مجموع، ۹ درصد از فروش اروپایی این گروه خودروهای برقی بوده است که این میزان در سه ماهه چهارم به ۱۲ درصد افزایش یافته است.

فابریس کامبولی، مدیر عامل برند رنو، به خبرنگاران گفت که برای برند رنو، که بیش از دو سوم فروش گروه را به خود اختصاص داده است، خودروهای برقی ۱۶ درصد از حجم فروش اروپایی در سه ماهه چهارم را تشکیل داده‌اند.

تقریباً ۲۰ درصد از فروش رنو در سال جاری باید خودروهای برقی باشد تا با اهداف جدید و سختگیرانه اروپایی در مورد انتشار کربن مطابقت داشته باشد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا