برندهای ایرانیتوسعه برند پلاس

در وردپرس سامیت ۲۰۲۴: استراتژی های برندینگ در بازارهای رقابتی بررسی شد

استراتژی های برندینگ در بازارهای رقابتی توسط وحید بهرامیان، مدیرعامل ژآکت، در رویداد ورد پرس سامیت ۲۰۲۴ بررسی شد.

به گزارش توسعه برند- منیر ابراهیمی زاده؛ بهرامیان به عنوان نخستین سخنران رویداد ورد پرس سامیت ۲۰۲۴ در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه در بازار رقابتی، ساخت برند ۶ سال طول می کشد، افزود: در بازارهای رقابتی برند برنده است.

وی بیان کرد: اگر به تاریخچه برند و برندینگ نگاه کنیم، موضوع برندسازی از ۲هزار سال پیش با پلاک کوبی در گله داری و برده داری شروع شده است.

وی در خصوص سیر تحول نگاه به برند افزود: در سال ۱۹۰۰ نگاه به برند جنبه مالکیت داشته است، در سال ۱۹۲۵ برند جنبه فیچر یا امکانات محصول داشته،۱۹۵۰ عملکرد محصول و مشکلی که حل می کند، ۱۹۷۵ نگاه به برند، احساسی که مشتری به دست می آورد و در سال ۲۰۰۰ و به این سمت تا الان که نگاه به برند هویت شکل گرفته برای مشتری است.

blank

بهرامیان ادامه داد: در حال حاضر برند به کاربرها هویت می دهد، به عنوان مثال کاربران استفاده از اپل به دنبال هویت و خاص بودن هستن و اپل نیز تولیدات خود را با همین موضوع ارائه می دهد.

وی گفت: آنچه در ذهن مشتریان از برندهای بزرگ نشسته است، ذهنیتی است که برندها در سال های سال در ذهن شما ساخته اند.

وی با بیان اینکه برند، ادراکی در ذهن مشتری است که در اثر استفاده از محصول یا شنیده هایش در بازار شکل می گیرد، ادامه داد: وظیفه اصلی برند ایجاد اعتماد در مشتری است.

وی در خصوص پروسه برندسازی گفت: برندسازی فرایند خلق تصویر ذهنی درست و شفاف برای مشتریان است.

وی یادآور شد: برندها آیینه شفاف مؤسسانشان هستند، در ایجاد اعتماد شفافیت و صداقت بسیار مهم است.

وی گفت: افزایش راندمان فعالیت های ارتباطی، حاشیه سود بالا، مصونیت برند، افزایش نرخ تبدیل در تمامی مراحل قیف بازاریابی، تعیین کننده میزان فروش در شرایط یکسانی محصول از تأثیرات برندسازی در کسب و کار است.

وی یادآور شد: ارزش، چشم انداز، مأموریت، مخاطبین هدف، از جمله سرفصل هایی است که باید  قبل از شروع برندسازی به آن توجه شود.

بهرامیان با اشاره به اینکه در شهریورماه از نمای جدید سایت ژاکت رونمایی می شود، در خصوص مراحل برندسازی گفت: جایگاه سازی یکی از مراحل برندسازی است، جایگاهی که برند نسبت به رقبا در ذهن مشتری بدست می آورد، تخصصی تر کار کردن، موجب ایجاد جایگاه می شود.

وی افزود: براساس دسته بندی، جایگاه سازی بر اساس ایجاد ذهنیت در مشتریان، ویژگی های منحصر به فرد یک محصول، مزایای محصول برای مشتری، استفاده کنندگان محصول ازجمله روش های تعریف جایگاه برند است.

بهرامیان
بهرامیان

مدیرعامل ژآکت یادآور شد: باید در برندسازی به  رابطه احساسی و هم رابطه منطقی با مشتری توجه کنیم. بعضی وقت ها مشتریان با یک برند رابطه احساسی برقرار می کنند.

رویداد ورد پرس سامیت ۲۰۲۴ با حضور ۷ سخنران حضوری و سخنرانان آنلاین در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا