برندهای خارجی

در خواست واتس‌اپ و سیگنال از دولت انگلیسی

پایگاه خبری توسعه برند، واتس‌اپ، سیگنال و سرویس‌های پیام‌رسان‌ دیگر از دولت انگلیس خواستند در لایحه ایمنی آنلاین که آنها را وادار می‌کند امنیت خدمات خود را پایین بیاورند، بازنگری کند.

پیام‌رسان‌ها نگران هستند که این لایحه ممکن است باعث تضعیف رمزنگاری سر به سر شود. این قابلیت اجازه می‌دهد پیام تنها توسط ارسال کننده و دریافت کننده آن خوانده شود و جای دیگری قابل دسترس نباشد.

اما وزیران انگلیسی می‌خواهند رگولاتور این کشور قادر باشد از پلتفرم‌ها بخواهد کاربران را رصد کرده و تصاویر سوءاستفاده از کودکان را شناسایی کنند. یک مقام دولتی گفت: ما از رمزنگاری قوی حمایت می‌کنیم اما این نمی‌تواند به بهای امنیت عمومی باشد. شرکت‌های فناوری یک وظیفه اخلاقی دارند تا مطمئن شوند چشم خود و مقامات اجرایی را به روی سطح کم‌سابقه سوءاستفاده از کودکان در پلتفرم‌هایشان نبسته‌اند. لایحه ایمنی آنلاین به هیچ وجه به منزله ممنوعیت رمزنگاری سر به سر نیست و پیام‌رسان‌ها را ملزم نمی‌کند که رمزنگاری را ضعیف کنند.

رمزنگاری سر به سر، قوی‌ترین سطح امنیت را فراهم می‌کند زیرا هیچ کس به جز ارسال کننده و دریافت کننده پیام نمی‌توانند اطلاعات پیام را بخوانند. حتی اپراتور اپلیکیشن پیام‌رسان‌ هم نمی‌تواند پیام‌ها را بازگشایی کند و پیام‌ها تنها برای افرادی که در مکالمه هستند، رمزگشایی می‌شود.

در یک نامه سرگشاده هشدار داده شده است که ضعیف کردن رمزنگاری، تضعیف حریم خصوصی و معرفی کردن شنود جمعی ارتباطات خصوصی افراد، راه پیش رو نیست. اسامی مردیت ویتاکر، رئیس سیگنال، اوفیر ایال، مدیرعامل وایبر و ویل کت‌کارت، مدیر واتس‌اپ در میان امضاکنندگان این نامه دیده می‌شود.

شرکت‌های دیگر هم عدم تمایل به رعایت این قانون را اعلام کرده اند. سرویس‌های ایمیل معاف هستند اما شرکت اروپایی پروتون که برای سرویس ایمیل رمزنگاری شده خود معروف است، نگران است قابلیت رمزنگاری در محصول “درایو” این شرکت، باعث شود که مشمول این قانون شود. اندی ین، مدیرعامل پروتون می‌گوید: اگر این قانون بدون این که اصلاح شود، به اجرا گذشته شود، ممکن است این شرکت دیگر قادر نباشد به عنوان سرویسی که وعده می‌دهد از حریم خصوصی کاربر حمایت کند، فعالیت کند. این می‌تواند به معنای توقف خدمات‌دهی به کاربران پروتون در انگلیس باشد.

این لایحه، رگولاتور انگلیس (اوفکام) را قادر می‌سازد شرکت‌ها را مجبور کند متن، تصاویر، ویدئوها و فایل کاربران را با فناوری تائید شده، اسکن کرده و موارد سوءاستفاده از کودکان را شناسایی کنند. با این حال، این رگولاتور ارتباطاتی به پولیتیکو گفته است این کار را در صورتی که نیاز مبرمی باشد، انجام می دهد و به مدارک کافی نیاز داریم تا ملزم کنیم این فناوری در فضای رمزنگاری استفاده شود.

این طور فرض می‌شود که این به معنای آن است که پیام‌ها پیش از به رمز درآمدن، توسط نرم افزار در تلفن یا دستگاه دیگر اسکن می‌شوند. اما بسیاری از سرویس‌ها می‌گویند که این به معنای مهندسی دوباره محصولاتشان تنها برای انگلیس است.

در این نامه سرگشاده آمده است: فراهم کنندگان محصولات و خدمات رمزنگاری شده، نمی‌توانند امنیت محصولات و خدماتشان را به خواست دولت‌ها، ضعیف کنند. اینترنت انگلیسی یا نسخه دیگری از رمزنگاری سر به سر که مختص انگلیس باشد، نمی‌تواند وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، غول‌های فناوری می‌گویند امنیت و حریم خصوصی می‌تواند از راه‌های دیگری مورد رسیدگی قرار گیرد اما سازمان‌های حامی کودکان، این گفته را قبول ندارند. “انجمن ملی پیشگیری ازظلم به کودکان”، پیام‌رسانی مستقیم را خط مقدم سوءاستفاده از کودکان خوانده است.

پایان

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا