برندهای خارجی

دانکی کانگ بانزا: نینتندو میمون محبوبش را با سبکی جدید و خلاقانه به دنیای بازی بازمی‌گرداند

نینتندو با معرفی بازی Donkey Kong Bananza برای کنسول جدید Switch 2، میمون محبوب خود را پس از سال‌ها غیبت در سبک سه‌بعدی، با گرافیک خیره کننده و گیم‌پلی نوآورانه به دنیای بازی بازمی‌گرداند. این بازی با مکانیک‌های جدید اکتشافی، تجربه‌ای متفاوت از سری بازی‌های دانکی کانگ را ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد که یکی از عناوین اصلی برای موفقیت Switch 2 در بازار خواهد بود.

به گزارش توسعه برند؛ آخرین باری که شاهد یک بازی سه‌بعدی دانکی کانگ بودیم به کنسول نینتندو ۶۴ بازمی‌گردد. اما با توجه به اینکه برای عرضه کنسول جدید Switch 2 در ماه ژوئن، عنوان جدیدی از زلدا یا ماریو (به جز ماریو کارت ورلد) در دسترس نیست، نینتندو تصمیم گرفته است تا میمون محبوب خود را با بازی Donkey Kong Bananza به صحنه بازگرداند. پس از تجربه نسخه دمو این بازی، می‌توان گفت که این نسخه جدید از دانکی کانگ، بهترین نسخه تا به امروز است.

در نسخه دمو، بدون هیچ توضیحی وارد بازی می‌شویم و دانکی کانگ را در حال کاوش در معادن موز می‌بینیم. اما بدون شک، این بهترین ظاهر دانکی کانگ تا به امروز است. او ظاهری تازه و تقریبا سل-شیدینگ دارد که شباهت زیادی به سبک هنری بازی‌های جدید زلدا دارد، همراه با ظاهری جوان‌تر و پرانرژی‌تر. به نظر می‌رسد که زمان سپری شده در معادن، مهارت‌های جدیدی به او آموخته است، از جمله توانایی مشت زدن، حفاری و ضربه زدن به زمین برای شکستن موانع. خاک در اثر این حرکات به اطراف پرتاب می‌شود و جلوه‌ای با شکوه را به بازی می‌بخشد.

در این ماجراجویی جدید، دانکی کانگ به جای جنگل، به کاوش در محیط‌های زیرزمینی می‌پردازد. این امر دنیای جدیدی (یا بهتر است بگوییم غاری جدید) از اکتشاف را باز می‌کند؛ چرا که اکنون دانکی کانگ می‌تواند از طریق تونل‌ها به مکان‌های جدید دسترسی پیدا کند یا با ضربه زدن به زمین، محیط اطراف خود را تغییر دهد. البته حرکات معمولی مانند دویدن و پریدن نیز همچنان وجود دارند. این آزادی عمل، شیوه برخورد با موانع را در مقایسه با بازی‌های پلتفرمر معمولی به طور کامل تغییر می‌دهد. تقریباً همه چیز به نحوی قابل تخریب است و با حفاری، غلتیدن یا پرتاب سنگ‌های بزرگ به سمت دشمنان، احساس می‌شود که روش‌های متعددی برای رسیدن به هدف وجود دارد.

البته، المان‌های آشنا مانند جمع‌آوری موزهای جواهرنشان و همراهی با یک هیولای سنگی بنفش دوست‌داشتنی که بر روی شانه دانکی کانگ می‌نشیند، همچنان در بازی وجود دارند. اما بدون شک این بازی با بازی‌های قبلی دانکی کانگ متفاوت است. به لطف مکانیسم‌های جدید عبور از موانع، بانزا بیشتر به Mario Galaxy شباهت دارد تا Odyssey. فقط فیزیک‌های تغییر گرانش را با کاوش‌های مهیج زیرزمینی جایگزین کرده‌اند.

با وجود گرافیک عالی و کنترل خوب بازی، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. پس از مدتی، حفاری و خرد کردن سنگ‌ها کمی تکراری و خسته‌کننده می‌شود. علاوه بر این، خاک و سنگ‌های پرتاب شده به اطراف، گاهی اوقات مانع دید می‌شوند. مقدار زیادی خاک و سنگ نیاز به جابه‌جایی دارند و این باعث می‌شود که این سؤال پیش بیاید که آیا این بازی برای مخاطبان جوان‌تر، مانند بسیاری از بازی‌های Kirby، طراحی شده است یا برای بازیکنان بزرگ‌تر؟

اما با وجود مدت زمان کوتاهی که صرف بازی شد، چیزهای زیادی دیده شد که باعث می‌شود باز هم به سراغ بازی برویم. و در کنار ماریو کارت ورلد، کاملاً مشخص است که Donkey Kong Bananza بخشی از حمله قدرتمند نینتندو برای موفقیت Switch 2 در زمان عرضه خواهد بود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا