برندهای ایرانی

جشنواره ملی زعفران؛ گامی برای تقویت برند طلای سرخ ایران

با برگزاری نخستین جشنواره روز ملی زعفران، گام مهمی در جهت تقویت برند زعفران ایرانی برداشته شد. این رویداد با تمرکز بر تولید باکیفیت، فرهنگ‌سازی مصرف و توسعه اگروتوریسم، به دنبال ارتقاء جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره روز ملی زعفران در قالب سلسله‌ رویدادهای فرهنگی-ترویجی در بازه سوم تا پنجم آبان ماه در مشهد و سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش توسعه برند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، محمدرضا توکلی زاده در تشریح اهداف برگزاری این رویداد، عنوان کرد: زعفران، محصول استراتژیک کشورمان در حوزه صادرات، در خطر از دست دادن بخشی از بازار جهانی خود به واسطه ورود جدی بعضی رقبا به عرصه تولید و صادرات این محصول است. زنگ خطری که چندین سال است به صدا درآمده و لازمه پیشگیری از پررنگ‌تر شدن این آسیب، گام نهادن جدی در مسیر معرفی برند زعفران ایرانی است. بخشی از این اقدام می‌تواند در چارچوب پایه‌گذاری یک جشنواره به مناسبت روز ملی زعفران، تجلی یابد و مقدمه‌ای برای اقدامات بزرگ‌تر باشد.

 تولید و فرآوری زعفران با تاکید بر رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیتی، فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه و مناسب از زعفران در حوزه فرآوری و صنایع غذایی و توسعه اگروتوریسم با رویکرد جذب گردشگر در فصل برداشت زعفران، از محورهای اصلی این رویداد ملی به شمار می‌آیند. در آیین بزرگداشت این روز نیز که پنجم آبانماه برگزار خواهد شد، بیانیه‌ای در راستای تاکید بر الزامات حمایت از محصول استراتژیکی همچون زعفران، قرائت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در نخستین سالی که زعفران یک روز را در تقویم از آن خود کرده، برکات و اثرات لازم را برای فعالان زنجیره تولید، فرآوری و صادرات این محصول، ایجاد کند. تلاش داریم تا با تعریف رویدادهای مستمر در این حوزه، تا روز ملی زعفران در سال آینده، بنیانی قوی‌تر را برای برگزاری شایسته این رویداد در سنوات پیش رو ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا