برندهای خارجی

تسلا در چین زمین می‌خورد: کاهش فروش و رقابت شدید با BYD

فروش خودروهای برقی تسلا در چین با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. رقابت شدید با BYD و کاهش سهم بازار، چالش‌های جدیدی را پیش روی این خودروساز آمریکایی قرار داده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، فروش خودروهای برقی ساخت چین کمپانی آمریکایی تسلا در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۸,۸۵۶ دستگاه رسید. این آمار بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان سواری چین (CPCA) در روز سه‌شنبه اعلام شد.

با وجود کاهش فروش سالانه، تحویل خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه گذشته ۱۵.۵ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، رقیب چینی تسلا، یعنی BYD، با خط تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی Dynasty و Ocean، به رکورد فروش ماهانه‌ی دیگری دست یافت. فروش خودروهای سواری این کمپانی در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۶۷.۲ درصد افزایش یافته و به ۵۰۴,۰۱۳ دستگاه رسیده است.

بر اساس اسناد ارائه شده توسط کمپانی BYD، ۶.۱ درصد از کل فروش این شرکت مربوط به صادرات آن به خارج از چین بوده است.

تسلا در اواخر سال جاری با ارائه تخفیف محدود ۱۰,۰۰۰ یوان (معادل ۱,۳۷۵.۸۹ دلار) بر روی تسهیلات مالی مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی خود، سعی در افزایش انگیزه خریداران در چین داشته است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تسلا به دلیل رقابت شدید با BYD که بر کاهش هزینه تمرکز دارد، سهم بازار خود را از دست داده است.

کمپانی خودروساز آمریکایی همچنین برای پنجمین بار از زمان آغاز این طرح در ماه جولای، مهلت بهره‌مندی از تسهیلات مالی بدون بهره تا سقف پنج سال را برای برخی از خودروهای مدل ۳ و مدل Y در چین تا پایان دسامبر تمدید کرده است.

طبق محاسبات رویترز بر اساس اعداد CPCA، سهم تسلا از بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان از نظر فروش در ماه اکتبر به ۶ درصد کاهش یافته است که تقریباً نصف سطح ماه سپتامبر و پایین‌ترین میزان در یک سال گذشته بوده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا