توسعه برند پلاس

تخصص در دنیا حرف اول را می زند

مشاور ارشد کسب و کار گفت: برای آموزش افراد زیر مجموعه خود باید از افراد متخصص و مربی متخصص استفاده کرد، چرا که تخصص در دنیا حرف اول را می زند.

به گزارش توسعه برند-منیر ابراهیمی زاده؛ علی شاه حسینی، مشاور ارشد کسب وکار، روز یکشنبه در نخستین همایش بزرگ بیز ویژن در سالن همایش های صدا و سیما با بیان اینکه موفقیت، انجام کارهای خارق العاده نیست، موفقیت انجام کارهای ساده و کوچک به صورت خارق العاده است، افزود: بنابراین باید در نظر داشت که اولین اقدام در این مسیر این است که با اشتیاق سر کار حاضر شد.

وی با بیان اینکه استراتژی خوب از تصمیم خوب می آید، بیان کرد: آنچه که هستیم و آنچه که داریم، نتایج تصمیماتی است که گرفته ایم، پس اگر می خواهیم به آنچه آرزو داریم برسیم، باید از امروز تصمیمات خوب بگیریم، تصمیم گیران خوب، آدم های متخصص هستند. بنابراین کوچک جمع بزرگان باش، نه بزرگ جمع کوچک ها؛در این خصوص حسادت و غبطه خیلی خوب است.

وی با اشاره به اینکه ما چکیده ۵ نفر اولی هستیم که به آنها اهمیت می دهیم، حسادت می کنیم و غبطه می خوریم، افزود: برای رسیدن به یک استراتژی خوب باید افراد همنشین خود را افراد متخصص در نظر بگیریم.

شاه حسینی ادامه داد: برای فروش بالا باید در ابتدا یک ارائه خوب از خود ارائه دهید؛ یعنی یک فروشنده ماهر باشید. بیش از ۹۰ درصد ثروتمندان جهان اولین شغل‌ شان فروشندگی بوده است، مردم اول ما را می پسندند و بعد کالای ما را.

باید برای این کار آموزش دید، باید هر روز یاد بگیرید. فروشنده ماهر کسی است که محصول را می شناسد.

وی گفت: برای افراد تحت پوشش و زیر مجموعه خود دوره های آموزشی در نظر بگیرید و خودتان بیشتر از آنها دوره و آموزش ببینید.
وی یادآور شد: برای ثروتمند شدن باید سرمایه ام را زیاد کنم، یعنی آنچه با یادگیری سرمایه ذهنی و علمی ما نه سرمایه فیزیکی می شود.
شاه حسینی با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد تکنیک های فروش ۵ سال گذشته منسوخ شده است و دیگر جواب نمی دهد، افزود: اولین تغییر فروش در عصر جدید این است که فروشنده کمتر صحبت کند.

علی شاه حسینی، مشاور ارشد
علی شاه حسینی، مشاور ارشد

وی یادآور شد: برای آموزش افراد زیر مجموعه خود باید از افراد متخصص و مربی متخصص استفاده کرد، چرا که تخصص در دنیا حرف اول را می زند و اگر تخصص نداشته باشید، کار را خراب می کنید. برای آموزش به زیر مجموعه های خود باید از مربی متخصص غیر بومی استفاده کرد. برای فروش بالا باید ابتدا از مربی متخصص استفاده کرد، تکنیک های علمی فروش را یاد گرفت، فروشنده ها را آموزش داد، باید شناخت از محصول داشت و در نهایت از فروشنده ماهر برخوردار بود.

وی گفت: بازار راکد از ذهن راکد، ذهن بسته وذهن متعصب می آید، ذهن متعصب نیز پرهیز از یادگیری می کند.
مشاور ارشد کسب وکار با اشاره به ماتریس آنسوف گفت: در این ماتریس، در بازار موجود و محصول موجود باید از استراتژی نفوذ در بازار استفاده کرد.
در بازار جدید و محصول موجود باید استراتژی توسعه بازار را در نظر گرفت؛ همچنین در بازار جدید با محصول موجود باید استراتژی توسعه محصول داشت، در بازار جدید و محصول جدید باید استراتژی تنوع در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات دهان به دهان باز به بازار فروش برگشته افزود: زمانی تبلیغات اینستاگرام و پیامکی برای بالا بردن فروش استفاده می شد؛ اما الان تبلیغات دهان به دهان است.

وی یادآور شد: باید برای جذب مشتری کاری را انجام بدهید که مشتری می خواهد، باید برای ارائه خود و محصول به مشتری خوش پوشی و خوش رویی را در نظر گرفت، باید فروشنده لبخند بر لب داشته باشد؛ در غیر اینصورت نباید فروشنده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا