تحولی در سفر با برند گوگل؛ از پیشنهاد مقصد تا مدیریت هزینهها با ابزارهای هوش مصنوعی

برند گوگل با ارائه قابلیتهای جدید در جستجو، مپ و Gemini، تجربه برنامهریزی سفر را هوشمندتر کرده است. این برند فناوری حالا به شما کمک میکند تا بهترین مقصد را انتخاب کرده، برنامه سفر خود را مدیریت کنید و هزینهها را کاهش دهید.
به گزارش توسعه برند، گوگل در حال عرضه مجموعهای از ویژگیهای جدید، از جمله قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی، در سرویسهای جستجو (Search)، مپ (Maps) و Gemini است که به کاربران در برنامهریزی سفرهای تابستانی کمک میکند. این قابلیتهای جدید در حالی ارائه میشوند که کاربران به ابزارهایی مانند ChatGPT برای برنامهریزی سفر روی آوردهاند.
ویژگی AI Overviews در جستجوی گوگل که یک نمای کلی از اطلاعات را در بالای صفحه نتایج نمایش میدهد، اکنون میتواند به کاربران در پیدا کردن ایدههای سفر برای مناطق و کشورهای مختلف کمک کند. از این هفته، کاربران میتوانند عباراتی مانند “برنامهریزی سفر به کاستاریکا با تمرکز بر طبیعت” را جستجو کنند.
کاربران پس از جستجو، میتوانند عکسها و نظرات مختلف را مرور کرده و مکانهای پیشنهادی را روی یک نقشه تعاملی ببینند. همچنین گزینه “Export” به کاربران اجازه میدهد برنامه سفر خود را در Google Docs، Gmail یا بهعنوان یک لیست سفارشی در Google Maps ذخیره کنند. این قابلیت جدید فعلاً برای کاربران انگلیسیزبان در ایالات متحده روی موبایل و دسکتاپ در دسترس است.
همچنین، گوگل قابلیت Gems در Gemini را بهصورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار داده است. Gems یک ابزار هوش مصنوعی است که امکان ایجاد دستیارهای تخصصی سفارشی برای هر کار را فراهم میکند. اکنون کاربران میتوانند از آن برای برنامهریزی سفر، انتخاب مقصد و حتی پیشنهادهای مربوط به وسایل موردنیاز برای سفر استفاده کنند.
گوگل همچنین ویژگی جدیدی برای ردیابی قیمت هتلها معرفی کرده است. پیش از این، کاربران میتوانستند از گوگل برای دریافت هشدارهای کاهش قیمت بلیط هواپیما استفاده کنند، اما اکنون این قابلیت برای هتلها نیز در دسترس است. کاربران میتوانند قیمت هتلهای موردنظر خود را برای تاریخهای خاص ردیابی کنند و در صورت کاهش قیمت، از طریق ایمیل اطلاع دریافت کنند. این قابلیت در سطح جهانی روی مرورگرهای موبایل و دسکتاپ فعال شده است.
در بخش Google Maps، گوگل امکان تبدیل اسکرینشاتها به برنامههای سفر کاربردی را فراهم کرده است. کاربران معمولاً هنگام برنامهریزی سفر از مکانهای موردنظر خود تصاویر اسکرینشات میگیرند، اما ممکن است بعداً آنها را فراموش کنند. اکنون Maps میتواند به عکسهای کاربران دسترسی داشته باشد و بهطور خودکار مکانهای موجود در اسکرینشاتها را شناسایی کرده و به فهرست برنامه سفر اضافه کند.
به گزارش تککرانچ، این قابلیت این هفته برای کاربران iOS در ایالات متحده عرضه میشود و بهزودی برای اندروید نیز در دسترس خواهد بود.