اقتصادی

بساط پدیده تندیس‌فروشی جمع‌آوری می‌شود

۱۴:۵۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳

مسعود لطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در نشست خبری «برند» که ظهر امروز دوم مهرمان برگزار شد درباره پدیده تندیس‌فروشی بیان کرد: تندیس فروشی به دلیل این که تقلب و ناعدالتی در تجارت است، در بسیاری از کشورها جرم‌انگاری شده است و ما باید از کسی که تجارت عادلانه دارند و در رقابت با اقتصاد سیاه و ناعادلانه هستند، حمایت کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: یکی از اتفاقات بدی که موضوع تندیس فروشی دارد، آسیب به همان برندی است که این تندیس را می‌خرد، چون اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و راه رشدش را می بندد.

لطفی گفت: سازمان مدیریت صنعتی سره را از ناسره تشخیص می‌دهد و ارزیابی های علمی بخش خصوصی، ارزیابی برندها رقم می‌خورد.

برند ایرانی شناخته شده‌ای در سطح جهان وجود ندارد

در ادامه اسدی مدیر کل کسب و کارهای وزارت صمت با بیان اینکه برندسازی در کشور ایران علم بسیار نوپایی است، گفت: برند ایرانی شناخته شده‌ای در سطح جهان وجود ندارد و این نتیجه عملکرد ضعیف کشورمان در حوزه برندینگ است، در واقع جایگاه خوبی در حوزه های برندسازی، برندینگ، بازارسازی در عرصه بین المللی نداریم، برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کردیم. 

 اسدی گفت: زمانی که از تولید حرف می زنیم باید زیست بوم صنعت و تجارت بین الملل آن را هم در نظر گرفت، امروز متاسفانه شاخص برند سازی پول محسوب می‌شود.

او ادامه داد: وزارت صمت موظف است کمسیون برند را با ارگان های ذی‌صلاح انجام دهد و یکی از اقدامات مهم انجام شده در برند سازی ساماندهی برند است که به سازمان مدیریت صنعتی واگذار شده است.

اسدی افزود: هر رویدادی در انتخاب برند برتر زیر نظر سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود و این بخش دست نیاز خود را به سوی رسانه ها دراز می‌کند و از آنها در مردمی سازی برندها کمک می‌طلبد.

خبرنگار: رضا زارع 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا