برندهای خارجی

برند TikTok و حساسیت‌های صادرات الگوریتم؛ قوانین چین مسیر توافق را مسدود می‌کند

چین بار دیگر تأکید کرد که توافق فروش برند TikTok باید مطابق قوانین این کشور باشد. در حالی که ترامپ ضرب‌الاجل فروش را تمدید کرده، محدودیت‌های صادرات الگوریتم کلیدی این برند توسط دولت چین مسیر توافق را پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش توسعه برند، چین روز چهارشنبه اعلام کرد که هرگونه توافق برای TikTok باید مطابق با قوانین چین باشد. این موضع‌گیری پیش‌تر نیز بیان شده بود و مجدداً در پاسخ به اقدام رئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، برای تمدید ضرب‌الاجل فروش TikTok به مدت ۷۵ روز مطرح شد.

ترامپ هفته گذشته ضرب‌الاجل را تمدید کرد، پس از اینکه منابع اعلام کردند توافق برای واگذاری دارایی‌های آمریکایی TikTok به حالت تعلیق درآمده است. چین پیش‌تر اشاره کرده بود که پس از اعلام تعرفه‌های جدید ترامپ، این توافق را تأیید نخواهد کرد.

در پاسخ به پرسشی درباره تمدید ضرب‌الاجل، یک سخنگوی وزارت تجارت چین گفت: «چین با اقداماتی که قوانین اقتصاد بازار را نادیده می‌گیرند، با زور و فشار عمل می‌کنند و حقوق مشروع و منافع شرکت‌ها را آسیب می‌زنند، مخالف است.» این اظهارات در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده، بیان شده است.

وی افزود: «ترتیبات تجاری مشخص باید مطابق با قوانین چین باشد، از جمله صادرات فناوری که باید مورد تأیید دولت چین قرار گیرد.»

به گزارش روبترز، الگوریتم مورد استفاده TikTok که هسته عملیات این اپلیکیشن است، عنصری کلیدی برای فعالیت‌های کلی ByteDance محسوب می‌شود؛ اما هرگونه صادرات این الگوریتم بر اساس قانونی که چین در سال ۲۰۲۰ تصویب کرده، باید به تأیید دولت چین برسد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا