برندهای خارجی

برند OpenAI و هیاهوی ایلان ماسک: پیشنهاد ۹۷.۴ میلیارد دلاری زیر ذره‌بین

برند OpenAI هنوز پیشنهادی رسمی از کنسرسیومی به رهبری ایلان ماسک دریافت نکرده است، هرچند وکیل این میلیاردر اعلام کرده که پیشنهاد خرید ۹۷.۴ میلیارد دلاری به مشاور حقوقی OpenAI ارسال شده است. این موضوع، با وجود تکذیب صریح مدیرعامل OpenAI مبنی بر اینکه این سازمان برای فروش نیست، به سردرگمی بیشتری دامن زده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، هیئت مدیره OpenAI هنوز پیشنهاد رسمی خرید از سوی کنسرسیومی به رهبری ایلان ماسک دریافت نکرده است، اگرچه وکلای این میلیاردر ادعا می‌کنند که این پیشنهاد به مشاور حقوقی OpenAI ارسال شده است.

یک روز پس از افشای پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید OpenAI به مبلغ ۹۷.۴ میلیارد دلار، دو طرف هنوز درباره آنچه بر سر پیشنهاد رسمی اتفاق افتاده، اختلاف نظر دارند.

هیئت مدیره OpenAI هنوز به طور رسمی پیشنهاد ماسک و گروه سرمایه‌گذاران او را دریافت نکرده است، به گفته یک منبع آگاه که به خبرگزاری رویترز اطلاع داد. این موضوع به ابهامات در تلاش نامطلوب ماسک برای تصاحب شرکتی که به عنوان پیشروترین توسعه‌دهنده هوش مصنوعی در جهان شناخته می‌شود، افزود.

مارک توبروف، وکیل ماسک، به رویترز گفت که این پیشنهاد، که در قالب یک «نامه نیت‌نامه چهار صفحه‌ای» و بسیار دقیق آماده شده بود، روز دوشنبه از طریق ایمیل به مشاور خارجی OpenAI ارسال شده است. تا کنون، وکلای OpenAI پاسخی به این موضوع نداده‌اند.

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، این شرکت را «غیرقابل فروش» اعلام کرد و ادعا کرد که پیشنهادات ماسک تنها بخشی از تلاش‌های وی برای ایجاد اختلال در برنامه‌های OpenAI است. آلتمن در حاشیه یک نشست هوش مصنوعی در پاریس گفت: «من چیزی برای گفتن ندارم. منظورم این است که این مسخره است. شرکت فروشی نیست. این فقط یکی دیگر از تاکتیک‌های او برای برهم زدن کار است.»

آلتمن در روز دوشنبه در پیامی داخلی به کارکنان OpenAI اعلام کرد که هیئت مدیره، اگرچه هنوز پیشنهاد را به طور رسمی بررسی نکرده است، قصد دارد با توجه به مأموریت OpenAI، این پیشنهاد را رد کند.

ماسک که در سال ۲۰۱۵ یکی از بنیان‌گذاران OpenAI بود، پیش از روی آوردن به دلایل اختلافات درباره مسیر شرکت، آنجا را ترک کرد. در سال ۲۰۲۳، او استارتاپ رقیب خود، xAI، را تأسیس کرد.

در حالی که OpenAI به دنبال جذب ۴۰ میلیارد دلار سرمایه برای تبدیل از یک نهاد غیرانتفاعی به یک شرکت انتفاعی است، پیشنهاد ماسک وضعیت پیچیده‌ای را برای تعیین قیمت ارزش دارایی‌های این شرکت ایجاد کرده است. رابرت وایزمن، رئیس مشترک Public Citizen (سازمان حقوق مصرف‌کننده)، به رویترز گفت که پیشنهاد ماسک می‌تواند به تعیین ارزش تجاری دارایی‌های غیرانتفاعی شرکت کمک کند و تأکید کرد که در صورت تبدیل دارایی‌ها به شرکتی انتفاعی، باید «ارزش کامل بازار» رعایت شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا