برندهای خارجی

برند Microsoft جدی‌تر از همیشه: ایجاد واحد جدید برای فهم تأثیرات هوش مصنوعی

برند Microsoft در حال آماده‌سازی واحد برنامه‌ریزی پیشرفته (APU) است تا از طریق تحقیقات و تحلیل‌های عمیق‌تر، دیدگاهی جامع نسبت به تأثیرات هوش مصنوعی بر زندگی اجتماعی و اقتصادی کاربران ارائه دهد.

به گزارش توسعه برند به نقل از تک‌کرانچ، Microsoft اعلام کرده است که در حال ایجاد یک واحد جدید به نام واحد برنامه‌ریزی پیشرفته (APU) در داخل بخش کسب و کار هوش مصنوعی این شرکت است؛ این واحد به Microsoft کمک خواهد کرد تا تأثیرات اجتماعی، سلامتی و کارکردی هوش مصنوعی که امیدوار است توسعه دهد، را درک کند.

بخش هوش مصنوعی Microsoft، که شامل محصولات Copilot، Bing و Edge است، به طور فزاینده‌ای به هسته استراتژی رشد این شرکت تبدیل می‌شود که این موضوع موجب نارضایتی برخی از سهامداران شده‌است. این هفته، این شرکت گزارش داد که هزینه‌های سرمایه‌ای آن برای سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است که یک رکورد جدید به حساب می‌آید و ساتیا نادلا، مدیرعامل Microsoft، گفت که این مبلغ برای پاسخگویی به تقاضا برای محصولات هوش مصنوعی و خدمات ابری Microsoft ضروری بوده است.

نادلا در کنفرانس درآمدی سه‌ماهه چهارم خود در روز سه‌شنبه بیان کرد: “با کارآمدتر و قابل دسترس‌تر شدن هوش مصنوعی، شاهد تقاضای به‌طور نمایی بیشتری خواهیم بود.”

واحد APU تحت مدیریت مصطفی سلیمان، مدیر عامل Microsoft AI، فعالیت خواهد کرد و “تحقیقات پیشرفته” را برای “کاوش و تبیین” مجموعه‌ای از سناریوهای ممکن برای آینده هوش مصنوعی ترکیب خواهد کرد. این واحد همچنین مسئولیت ارائه پیشنهاداتی برای محصولات و پیشنهاد نتایج برنامه‌ریزی بر اساس آن‌ها، و همچنین تولید یک برنامه جاری از رویدادها، نشریات و سایر گزارشات به منظور “افزایش درک ما از موضوع” را بر عهده خواهد داشت.

برخی از اعضای APU مسئول تهیه گزارش‌هایی خواهند بود که به مدیران محصولات، توسعه‌دهندگان و تیم‌های اجرایی Microsoft ارسال می‌شود، در حالی که دیگران به سازماندهی کنفرانس‌ها و تهیه مستندات ارتباطی کمک خواهند کرد. تمامی اعضا در دفاتر Microsoft AI در سیلیکون ولی و لندن کار خواهند کرد.

در یک سری پست در پلتفرم X، سلیمان اعلام کرد که APU به دنبال استخدام اقتصاددانان، روانشناسان و افرادی از زمینه‌های نوظهوری مانند کوانتوم، هسته‌ای و سیلیکون است.

سلیمان گفت: “ما به دنبال افرادی هستیم که به ما بگویند چه اتفاقی در حال وقوع است و چرا اهمیت دارد. این نقش‌ها فرصت‌های بی‌نظیر و نادری برای گود شدن و تفکر خلاقانه درباره هوش مصنوعی هستند، و از نقطه نظر پیشرفته‌ترین علم و توسعه محصول هوش مصنوعی کار خواهند کرد.”

چگونه هوش مصنوعی الگوهای کار، زندگی، ارتباطات، خلق و بازی را تغییر خواهد داد؟ چه چیزی می‌تواند آن را به سمت درست هدایت کند؟

تشکیل APU پس از ایجاد یک سازمان جدید داخلی با تمرکز بر توسعه هوش مصنوعی به نام CoreAI – پلتفرم و ابزارها رخ می‌دهد. این سازمان ترکیبی از بخش توسعه‌دهندگان موجود شرکت و تیم‌های پلتفرم هوش مصنوعی است که به طور موثر بخش‌های توسعه‌دهنده Microsoft را بازسازی کرد تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی همچنان اولویت اصلی باقی بماند.

در یادداشتی که اوایل ژانویه در وبلاگ Microsoft منتشر شد، نادلا گفت که تمرکز Microsoft برای سال آینده بر روی برنامه‌های “[مدل پیشرفته هوش مصنوعی]” خواهد بود که “همه دسته‌های برنامه‌ها را متحول خواهد کرد.”

نادلا ادامه داد: “با ورود به سال جدید، روشن است که ما وارد دوره‌های بعدی تغییرات این پلتفرم هوش مصنوعی شده‌ایم. سی سال تغییر در حال فشرده شدن به سه سال است!”

تنها Microsoft نیست که در حال بازسازی و استخدام برای بررسی تأثیرات هوش مصنوعی و راهنمایی توسعه فناوری است. OpenAI، همکار نزدیک و شریک Microsoft، اولین اقتصاددان ارشد خود را در ماه اکتبر گذشته به کار گرفت تا تحقیقات پیرامون تأثیرات هوش مصنوعی بر رشد اقتصادی و چشم‌اندازهای شغلی را رهبری کند.

بر اساس یک مطالعه اخیر توسط مؤسسه بروکینگز، هوش مصنوعی تولیدی موجود می‌تواند حداقل نیمی از وظایفی را که بیش از ۳۰٪ از کارگران به طور منظم انجام می‌دهند، مختل کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا