برند ولوو در آستانه سالی ناآرام قرار دارد؛ کاهش سود عملیاتی در فصل چهارم

سود عملیاتی برند ولوو در فصل چهارم با افت چشمگیری روبهرو شد و این شرکت اعلام کرد که شرایط رقابتی سخت و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی باعث خواهد شد که برای رسیدن به سطح سودآوری مشابه سال ۲۰۲۴ با چالش مواجه شوند.
به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، برند خودروسازی سوئدی ولوو (VOLCARb.ST) روز پنجشنبه گزارش داد که سود عملیاتی آن در چهارمین فصل کاهش یافته است و پیشبینی میکند که سال ۲۰۲۵ با شرایط بازار چالشبرانگیزی روبهرو خواهد بود.
این شرکت که اکثریت سهام آن در مالکیت گروه چینی جیلی است، اعلام کرد که انتظار ندارد بازار در همان نرخ رشد سالهای گذشته پیش برود و رقابت فزاینده احتمالاً به کاهش قیمتها در سراسر صنعت منجر خواهد شد.
جیم روآن، مدیرعامل ولوو در بیانیهای گفت: “بنابراین، دستیابی به حجم تولید و سطح سودآوری مشابه آنچه که در سال ۲۰۲۴ داشتیم، چالشبرانگیز خواهد بود.”
با این حال، این برند پیشبینی خود را برای حاشیه سود عملیاتی اصلی در حدود ۷ تا ۸ درصد حفظ کرده است.
سود عملیاتی در چهارمین فصل ۳.۹ میلیارد کرون سوئد (۳۵۷ میلیون دلار) بود که در مقایسه با ۵.۴ میلیارد کرون در سال گذشته کاهش یافته است. این سود شامل ۱.۷ میلیارد کرون کاهش ارزش مربوط به مشارکت باتری آن با نام Novo Energy است.
بدون احتساب مشارکتها و شرکتهای همکار، سود عملیاتی به ۶.۳ میلیارد کرون رسید که نسبت به ۶.۷ میلیارد کرون کاهش داشته است.
تقاضا برای خودروهای برقی در سالهای اخیر به دلیل کمبود مدلهای مقرونبهصرفه و روند کند راهاندازی ایستگاههای شارژ ضعیف شده است. همچنین، خودروسازان خود را برای تأثیرات تعرفههای اروپا و آمریکا بر خودروهای برقی تولید شده در چین آماده میکنند.