برندهای خارجی

برند نیسان از مذاکرات ادغام با برند هوندا عقب‌نشینی می‌کند

پس از چندین ماه مذاکره، برند نیسان به دلیل تفاوت‌های استراتژیک و فرهنگی با برند هوندا، مذاکرات ادغام را متوقف کرد. این اقدام پس از آن اتخاذ شد که هوندا پیشنهاد کرد نیسان به یک زیرمجموعه تبدیل شود.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، ماکوتو اوچیادا، مدیرعامل نیسان (۷۲۰۱.T)، روز پنجشنبه با همتای خود توشیhiro میبه از هوندا (۷۲۶۷.T) دیدار کرد و اعلام کرد که نیسان قصد دارد مذاکرات ادغام با هوندا را متوقف کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هوندا پیشنهاد کرده بود نیسان را به یک زیرمجموعه خود تبدیل کند. این خبر را یک منبع مطلع به رویترز اعلام کرد.

در دسامبر گذشته، خودروسازان ژاپنی توافقنامه‌ای برای بررسی امکان ادغام تحت یک هلدینگ امضا کرده بودند تا به سومین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شوند و در صنعتی که روز به روز رقابتی‌تر می‌شود، قدرت خود را افزایش دهند.

اما مذاکرات به دلیل اختلافات فزاینده میان دو طرف پیچیده شده است. چندین منبع آگاه به رویترز گفتند که مذاکرات به بن‌بست رسیده است، زیرا هوندا اعلام کرد که تمایل دارد نیسان را به یک زیرمجموعه خود تبدیل کند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: “در طرف نیسان اجماع بر این بود که مذاکرات نمی‌تواند ادامه یابد تحت این پیشنهاد.”

نیسان این تصمیم برای عقب‌نشینی از این توافقنامه را در جلسه هیئت مدیره پیش از اعلام نتایج مالی سه‌ماهه سوم این شرکت که هفته آینده برگزار می‌شود، به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد.

با این حال، موضع فعلی هوندا این است که هیچ ادغامی را نمی‌پذیرد مگر اینکه نیسان موافقت کند که به یک زیرمجموعه تبدیل شود، به گفته‌ی گزارش‌ها از شبکه NHK ژاپن.

هوندا دومین خودروساز بزرگ ژاپن پس از تویوتا (۷۲۰۳.T) است و نیسان سومین خودروساز بزرگ این کشور به شمار می‌رود.

سخنگویان نیسان و هوندا از اظهار نظر درباره وضعیت مذاکرات خودداری کردند و تنها به اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه هدف آن‌ها تعیین جهت‌گیری آینده تا نیمه فوریه بود، اشاره کردند.

پایان مذاکرات ادغام این سوالات را مطرح می‌کند که نیسان، که در حال انجام یک برنامه تحول است، چگونه می‌تواند بحران جدید خود را بدون کمک خارجی پشت سر بگذارد. نیسان پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد ۹,۰۰۰ کارگر و ۲۰ درصد از ظرفیت تولید جهانی خود را کاهش دهد.

سهام نیسان عصر پنجشنبه ۷.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که سهام هوندا ۳.۵ درصد کاهش یافت و روند تغییرات روز قبل را معکوس کرد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا