برند مزدا در مسیر تحول؛ کاهش هزینهها با استفاده از ظرفیتهای موجود

برند مزدا برای کاهش هزینههای تولید در دوران تورم، به جای ساخت کارخانههای جدید، از خطوط تولید موجود و همکاریهای استراتژیک با برندهای بزرگ صنعت خودرو بهره میبرد. آیا این رویکرد، رقابتپذیری مزدا را در بازار جهانی تقویت خواهد کرد؟
به گزارش توسعه برند، شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا موتور اعلام کرد که با هدف کنترل هزینههای سرمایهگذاری در حوزه الکتریکیسازی، به جای توسعه زیرساختهای جدید، از همکاریهای استراتژیک و ظرفیتهای تولیدی فعلی خود استفاده خواهد کرد.
مزدا اعلام کرد که قصد دارد میزان سرمایهگذاری خود را تا سال ۲۰۳۰ در حدود ۱.۵ تریلیون ین (۱۰.۰۲ میلیارد دلار) حفظ کند؛ رقمی که پیشتر در نوامبر ۲۰۲۲ نیز اعلام شده بود.
این شرکت در توضیح این رویکرد اعلام کرد که در صورت عدم اجرای سیاستهای کاهش هزینه، میزان سرمایهگذاری آن برای این دوره میتوانست تا ۲ تریلیون ین افزایش یابد، اما با اتخاذ یک استراتژی “دارایی کمهزینه”، برنامه دارد تولید خودروی الکتریکی جدیدی را که در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد، بر روی یکی از خطوط تولید فعلی خود انجام دهد.
با این تصمیم، مزدا قادر خواهد بود هزینههای سرمایهگذاری را تا ۸۵٪ کاهش داده و زمان تولید این مدل را تا ۸۰٪ کوتاهتر کند.
به گزارش رویترز، این خودروساز پیشتر همکاریهایی را با برندهای بزرگ مانند تویوتا در زمینه معماری الکترونیکی و شرکت دنزو، یکی از بزرگترین تأمینکنندگان قطعات خودرو، آغاز کرده است. مدیرعامل مزدا، ماساهیرو مورو، تأکید کرده که برای حفظ رقابتپذیری جهانی، این شرکت باید همکاریهای خود را در صنعت خودروسازی بیش از پیش گسترش دهد.