برندهای ایرانی

برند تپسی و معافیت مالیاتی؛ تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند

اختلاف برند تپسی با سازمان مالیاتی بر سر معافیت مالیات بر ارزش افزوده به سرانجام رسید و این شرکت ملزم به پرداخت مالیات معوقه خود شد.

به گزارش توسعه برند به نقل از روابط عمومی دیجیاتو، پس از آنکه سازمان امور مالیاتی معافیت مالیات بر ارزش افزوده را برای تاکسی‌های اینترنتی رد کرد، شرکت تپسی تلاش کرد تا این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند. اما در نهایت، هیئت تجدیدنظر مالیاتی با صدور رأی جدید، تپسی را ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معوقه کرد.

براساس این رای، این تاکسی اینترنتی باید مالیات مربوط به چهار دوره سال ۱۴۰۰ (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) را پرداخت کند. همچنین این رأی رویه مشخصی را برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده سنوات قطعی نشده قبلی ارائه کرده و در حساب‌های تپسی اعمال خواهد شد.

طبق بند (ب) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، خدمات حمل‌ونقل (اعم از بار و مسافر) درون‌شهری و برون‌شهری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. اما سازمان امور مالیاتی بر این عقیده است که خدمات جانبی حمل‌ونقل، شامل حمل مسافر توسط تاکسی‌های اینترنتی، مشمول معافیت نمی‌شود.

blank

تپسی پیش از این تلاش کرد، همانند سایر شرکت‌های هم‌گروه خود، از این معافیت بهره‌مند شود، اما به گفته این شرکت، رای صادره نشان داد تاکسی‌های اینترنتی از شمول معافیت مستثنی هستند.

بنابراین با قطعی شدن این حکم، تپسی باید این نوع مالیات را از این پس در سیستم مالی خود لحاظ کند که این موضوع می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ساختار مالی و هزینه‌های این شرکت داشته باشد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا