برندهای خارجی

برند تسلا در استرالیا زیر سایه سیاست: کاهش فروش و افزایش خرابکاری‌ها

داده‌های شورای خودروهای الکتریکی استرالیا نشان می‌دهد که فروش برند تسلا در چهار ماه اخیر ۳۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش فروش همزمان با موجی از خرابکاری‌ها علیه نمایندگی‌های این شرکت، نشان‌دهنده واکنش منفی مردم به مواضع سیاسی ایلان ماسک است.

به گزارش توسعه برند، وقتی دیک فرند استرالیایی در سال ۲۰۱۵ یک تسلا خرید، آنقدر از ویژگی‌های زیست‌محیطی و عملکرد آن تحت تأثیر قرار گرفت که او و همسرش دو خودروی الکتریکی دیگر از این شرکت خریدند و همچنین در سهام این شرکت به رهبری ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کردند.

اما اکنون، او در حال فروش سهام تسلای خود است و قصد ندارد یکی از خودروهایش را که سال گذشته در تصادف آسیب دیده جایگزین کند. او دلیل این تصمیم را مخالفتش با گرایش راست‌گرایانه ماسک و نقش روزافزون او در دولت دونالد ترامپ عنوان می‌کند.

فرند که زمان خود را بین خانه‌هایش در هوبارت و ملبورن تقسیم می‌کند، گفت: “این خودروها فوق‌العاده هستند، اما ما از جهت‌گیری مالک آن خوشمان نمی‌آید و با پاهایمان رأی می‌دهیم.”

طبق داده‌های شورای خودروهای الکتریکی استرالیا، فروش تسلا در چهار ماه پس از انتخابات ترامپ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است. همچنین موجی از خرابکاری‌ها در استرالیا و نیوزیلند طی هفته گذشته، شواهد بیشتری از تأثیر منفی نقش ماسک در دولت ترامپ ارائه می‌دهد.

یک سخنگوی تسلا بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

فروش تسلا در این کشور حتی پیش از پیروزی ترامپ نیز اندکی کاهش یافته بود، به طوری که کل فروش در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کمتر بود که همسو با کاهش فروش جهانی است.

به گزارش رویترز، هفته گذشته گزارش داد که فروش در اروپا نیز در میان حمایت ماسک از احزاب راست افراطی در اروپا کاهش یافته است.

خودروها و نمایندگی‌های تسلا در استرالیا و نیوزیلند در هفته گذشته مورد خرابکاری قرار گرفته‌اند که بازتابی از اعتراضات در ایالات متحده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا