برندهای خارجی

برنامه ریزی متا برای اخراج هزاران کارمند

پایگاه خبری توسعه برند، شرکت متا پلتفرمز سرگرم برنامه‌ریزی برای آغاز اخراج هزاران کارمند در هفته جاری است.

متا پلتفرمز چهارشنبه هفته جاری این اخراج‌ها را اعلام می‌کند اما متا درباره این گزارش اظهارنظر نکرد.

متا که شرکت مادر فیس بوک است، ماه میلادی گذشته سه ماهه تعطیلات ضعیف و هزینه‌های بیشتر در سال میلادی آینده را پیش بینی کرد که باعث شد حدود ۶۷ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دهد. این شرکت امسال بیش از نیم تریلیون دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.

این دورنمای ضعیف در شرایطی دیده می‌شود که متا با کندی رشد اقتصاد جهانی، رقابت از سوی تیک تاک، تغییرات حریم خصوصی در سیستم عامل اپل، نگرانی‌ها نسبت به هزینه هنگفت روی متاورس و تهدید رگولاتوری روبروست.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا گفته است انتظار دارد سرمایه گذاری‌های متاورس حدود یک دهه دیگر به ثمر بنشیند. در این بین، زاکربرگ استخدام‌ها را متوقف کرده، پروژه‌ها را تعطیل کرده و تیم‌ها را برای کاهش هزینه‌ها، مجددا سازماندهی کرده است.

زاکربرگ در کنفرانس ماه گذشته گفته بود: در سال ۲۰۲۳ ما به سرمایه‌گذاری‌های خود در شمار کوچکی از حوزه‌های رشد که اولویت بالایی دارند، متمرکز خواهیم شد. بنابراین بعضی از تیم‌ها به میزان قابل توجهی رشد خواهند کرد، اما اکثر تیم‌های دیگر ثابت مانده یا کوچک می‌شوند. در مجموع، انتظار داریم سال ۲۰۲۳ را با همان اندازه به پایان ببریم یا حتی سازمان کوچکتری نسبت به حال حاضر داشته باشیم.

این شرکت شبکه اجتماعی، در ژوئن برنامه‌های استخدام مهندسان را حداقل ۳۰ درصد تعدیل کرد و زاکربرگ به کارمندان هشدار داد آماده رکود اقتصادی شوند.

شرکت مدیریت سرمایه آلتی‌میتر، از سهامداران متا در نامه گشوده‌ای به مارک زاکربرگ هشدار داده بود این شرکت باید با کاهش تعداد کارمندان و هزینه سرمایه، موثرتر عمل کند و متا، با افزایش هزینه و تمرکز روی متاورس، اعتماد سرمایه‌گذاران را از دست داده است.

در پی کندی رشد اقتصاد جهانی که ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر، افزایش تورم و بحران انرژی در اروپاست، چندین شرکت فناوری از جمله مایکروسافت، توییتر و اسنپ در ماه‌های اخیر به اخراج کارمندانشان اقدام کرده و از استخدام خودداری کرده‌اند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا