بازگشت برند ولوو به بازار خودروهای ایالات متحده؛ افزایش تولید در پی تعرفههای جدید

برند ولوو به قصد افزایش حجم تولید خودرو در ایالات متحده میان وضع تعرفههای ۲۵ درصدی، به بازنگری در استراتژیهای منطقهای خود اقدام کرده است. این تغییر در مدیریت، بهدنبال بهبود وضعیت سهام و رقابتپذیری این برند است.
به گزارش توسعه برند، مدیر جدید برند ولوو روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید خودروهای بیشتری در ایالات متحده داشته باشد و همزمان تلاشهای خود را برای منطقهای کردن فعالیتها افزایش دهد، در حالی که تعرفه ۲۵ درصدی ایالات متحده بر روی خودروهای جهانی به مرحله اجرا درآمده است.
شرکتهای اروپایی به سرعت در حال جستجوی راهحلهایی هستند، زیرا تعرفههای ۲۵ درصدی رئیسجمهور دونالد ترامپ بر روی خودروهای خارجی به اجرا درآمده و یک دیوار بزرگتر از تعرفههای وارداتی سهشنبه گذشته رونمایی شد.
برند ولوو، که بهطور غیرمنتظرهای روز یکشنبه تصمیم به تعویض مدیرعامل خود و بازگشت هاکان ساموئلسون، مدیر قبلی، به راس این شرکت گرفته است، در این اواخر با چالشهایی روبرو بوده است، به طوری که قیمت سهام آن به پایینترین سطح تاریخی خود افت کرده و تقاضا برای خودروهای برقی نیز کاهش یافته است.
در حالی که این شرکت روز پنجشنبه اقدام به برگزاری مجمع عمومی خود در گوتنبرگ کرد، سرمایهگذاران مشتاق بودند تا ببینند ساموئلسون، که بیش از ۱۰ سال تا سال ۲۰۲۱ رهبری این شرکت را بر عهده داشته، در مورد برنامههای خود برای احیای سهام و بهبود وضعیت شرکت چه خواهد گفت.
سموئلسون گفت: «قیمت سهام همان طور که شما سهامداران انتظار داشتید، توسعه نیافته است. این نشانهای است که نشان میدهد سهامداران ما بهطور کامل در برند ولوو سرمایهگذاری نکردهاند». او اضافه کرد که وظیفه او، بازگرداندن این اعتماد به شرکت است.
وی اشاره کرد که به دنبال راههایی برای کاهش هزینهها و بهبود استراتژی خواهد بود، که شامل افزایش تمرکز بر فعالیتهای منطقهای با مراکز فعالیت در چین، ایالات متحده و اروپا خواهد شد.
به گزارش رویترز، سموئلسون گفت: «ما در چین و اروپا به خوبی آماده هستیم. اما باید در ایالات متحده بهتر عمل کنیم تا از تعرفههای وارداتی عبور کنیم.» او اضافه کرد که انتظار دارد تولید در کارخانه خود در چارلستون، کارولینای جنوبی، افزایش یابد.