اقتصادی

الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس؛ دو رویداد تازه در الکامپ امسال

دو بخش «الکام‌کامرس» و «الکام‌اینشورنس» در این دوره به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌اند.

به گزارش توسعه برند به نقل از دیجیاتو، دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با بیان اینکه بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی از نظر کمی رشد فزاینده‌ای داشته و در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود، گفت: «الکام استارز، الکام‌پیچ، تینواستارز، توان‌تک و الکام‌تاکز جزو بخش‌های اصلی الکامپ هستند و در زمینه کیفی نیز ما شاهد رشد بوده‌ایم و دو بخش «الکام‌کامرس» و «الکام‌اینشورنس» در این دوره به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌اند.»

«رضا حیدری» با بیان این مطلب در گفتگو با دیجیاتو افزود: «در این دو بخش شاهد رویدادهای بسیار ویژه و هیجان‌انگیزی خواهیم بود و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور پرشورتر مجموعه‌های اقتصادی در این بخش باشیم. قطعاً اضافه شدن الکام‌کامرس با حمایت اتاق بازرگانی و الکام‌اینشورنس با حمایت بیمه مرکزی به غنای نمایشگاه امسال و سال‌های آتی اضافه خواهد کرد و بر بار کیفی نمایشگاه می‌افزاید.»

او درمورد رویداد الکام‌کامرس توضیح داد: «الکام‌کامرس ازجمله اتفاق‌های مهم این دوره از نمایشگاه الکامپ است که با همکاری و همراهی اتاق بازرگانی و سازمان نصر در نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود. همکاری و هم‌افزایی که می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای هر دو مجموعه در پی داشته باشد. در واقع فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی با فعالان حوزه ICT مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند. در همین جهت، اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی در این دوره از نمایشگاه حاضر خواهند شد تا به ظرفیت‌های الکامپ در حوزه شبکه‌سازی کمک کنند.»

حیدری تصریح کرد: «در کنار این دو بخش، حضور کمیسیون و سندیکای تولید‌کنندگان حوزه فناوری اطلاعات در قالب فضایی اشتراکی در سالن خلیج فارس را هم خواهیم داشت که در جهت توجه به تولید داخلی انجام شده است.»

او افزود: «همچنین در سالن‌های ۳۸ و خلیج فارس نمایشگاه میزبان نمایندگان کشورهای خارجی خواهیم بود. روسیه، کره، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه ازجمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه محسوب می‌شوند. به‌صورت مشخص بیش از ۵۰۰ شرکت و تیم‌ استارتاپی و ۹ پارک علم‌ و فناوری در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.»

دبیر اجرایی الکامپ تأکید کرد: «هیئت‌های تجاری متعددی در نمایشگاه حاضر می‌شوند که به‌دنبال همکاری‌های B2B هستند که فرصت مناسبی برای شرکت‌های حاضر است. درحال طراحی نرم‌افزاری برای نمایشگاه الکامپ هستیم تا با استفاده از آن مخاطبان به تمام بخش‌ها و برنامه‌های نمایشگاه دسترسی داشته باشند. در کنار این مسئله و نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی را هم خواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از آن در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند.»

عضو هیئت‌مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درمورد بخش توان‌تک الکامپ بیست‌وهفتم نیز گفت: «از مجموعه‌های فعال در حوزه تکنولوژی این انتظار می‌رود که به دغدغه‌ها و نیازهای افراد ویژه توجه کنند. در توان‌تک امسال از فعالان این حوزه درخواست داریم اگر اقدامی در زمینه دسترس‌پذیرکردن پلتفرم‌های خود انجام داده‌اند، ما را باخبر کنند و ایده‌های خود را نیز به اشتراک بگذارند.»

دبیر اجرایی الکامپ ۱۴۰۳ با بیان اینکه به بخش محتوایی الکامپ همواره توجه ویژه‌ای شده است، گفت: «از الکامپ ۲۱ یا قبل از آن، این موضوع مطرح بوده که هدف برگزاری نمایشگاه صرفاً فروش و واگذاری نباشد، بلکه بخش‌های محتوایی نمایشگاه را هم پوشش دهد. در این راستا اتفاقات بسیار خوبی افتاد که باعث شد سایر نمایشگاه‌ها نیز از الکامپ الگوبرداری کنند.»

او ادامه داد: «در بخش الکام‌استارز برگزاری مسابقات استارتاپی را داریم. ۵۰ تیم تاکنون در این بخش ثبت‌نام کرده‌‎اند که به‌ترتیب به تیم اول برنده ۲۰۰ میلیون تومان، تیم دوم، ۱۰۰ میلیون و تیم سوم ۵۰ میلیون پرداخت خواهد شد.»

حیدری درباره نواقص و کمبودهای نمایشگاه الکامپ گفت: «بخشی از این نواقص عمومی و بخشی از آن تخصصی است. بخش عمومی به زیرساخت‌های نمایشگاه برمی‌گردد، مانند وضعیت سرمایش و گرمایش سالن‌‎ها که هر سال روند بهینه‌سازی و بازسازی پیاده شود.»

او افزود: «جنس نمایشگاه الکامپ B2C است و عمده مخاطبان آن جوانان و مصرف‎کنندگانی هستند که می‌‎خواهند آخرین تکنولوژی‎‌های روز دنیا را ببینند. اما این ایراد به نمایشگاه وارد است که نمی‌توانیم کالا و تجهیزات آی‌تی را در نمایشگاه داشته باشیم و نمایشگاه صرفاً تبدیل به جایگاهی برای شرکت‌های سولوشن‌محور و نرم‌افزاری شده است.»

حیدری با تأکید بر اینکه حضور نداشتن شرکت‌‎های سخت‌افزاری محاسبه ارزی–ریالی در غرفه‌های نمایشگاه مشکل است، گفت: «در الکامپ ۲۵ تلاش شد با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌‎المللی این مشکل تا حدی رفع شود و شاهد سالن اختصاصی صندوق فروشگاهی بودیم. اما با محاسبه ارزی قیمت‌‎ها ۵ برابر می‌شود و این برای شرکت‎‌‌های سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه نیست.»

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا