اقتصادی

اینوتکس ۱۳: اولین رویداد ملی آداک معرفی شد

در سومین روز از نمایشگاه اینوکس ۲۰۲۴، نخستین رویداد ملی آداک معرفی شد. این رویداد ملی قرار است در جزیره قشم برگزار شود.

توسعه برند، مجتبی بهنام، نماینده جزیره قشم و مدیرعامل شرکت توسعه فناوری عصر نانو در هاب رسانه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس حاضر شد و درباره نخستین رویداد ملی آداک صحبت کرد. بهنام گفت: «آداک، در فارسی اصیل به‌معنای جزیره است و از آن‌جا که ما می‌خواهیم جزیره قشم، اولین جزیره نوآور در کشور بشود، رویدادهای نوآورانه‌ای را در زمینه‌های زیرساختی برگزار می‌کنیم.»

نماینده جزیره قشم توضیح داد که با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که معاونت علمی ریاست‌جمهوری با جزیره قشم امضا کرده است، رویدادها و بوت‌کمپ‌‌های تخصصی‌ای در این جزیره در زمینه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها و ایجاد نوآوری برگزار می‌‌شود تا به زودی شاهد هوشمندسازی و تبدیل جزیره قشم به‌ یک جزیره نوآورانه باشیم. مدیرعامل شرکت توسعه فناوری عصر نانو در خصوص رویداد آداک گفت: «در رویداد ملی آداک از تمام فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست می‌کنیم تا طرح‌های نوآورانه‌شان را ارائه کنند. رویداد ملی آداک، در راستای تحقق نوآورانه شکل گرفته است. این رویداد،‌ ارتباطی با زیست‌بوم مستقر در جزیره ندارد و یک رویداد ملی به حساب می‌آید. اگرچه زیست‌بوم قشم در رویدادهای نوآورانه‌ای که در جزیره برگزار می‌شود اهمیت بسیاری دارد اما سعی می‌کنیم علاوه بر زنجیره‌های ارزش جزیره، به موضوعات زیرساختی نیز می‌پردازیم.»

نماینده جزیره قشم در ادامه به محورهای رویداد ملی آداک اشاره کرد و افزود: «رویکرد این رویداد، ملی است و لزوماً به محصولات مربوط به زیست‌بوم جزیره نمی‌پردازد. اولویت‌های اصلی این رویداد شامل اقتصاد دریاپایه و شهر هوشمند می‌شود.» به گفته مجتبی بهنام، مزیت رقابتی قشم، اقتصاد دریامحور است و آن‌ها طرح‌هایی که در تمامی زمینه‌های مربوط به اقتصاد دریامحور یا دریاپایه هستن را مدنظر قرار می‌دهند. او توضیح داد که در این رویداد طرح‌هایی که به محصول نهایی نزدیک‌ هستند، اهمیت دارند. نماینده جزیره قشم گفت:‌ «قرار است ۱۰ طرح را در دمودی ارائه کنیم که جایزه نفر اول ۳۰۰ میلیون تومان،‌ جایزه نفر دوم ۲۰۰ میلیون تومان و جایزه نفر سوم ۱۰۰ میلیون تومان است. البته از طرح‌‌هایی که به دمودی می‌رسند، جزیره قشم روی ۳ طرح سرمایه‌گذاری می‌کند.»

مجتبی بهنام تاکید کرد که علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در رویداد آداک، کافی‌ است به سایت توسعه فناوری نانو مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

توسعه برند حامی رسانه‌ایی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا