برندهای خارجی

اتهامات تعصب الگوریتمی برند X تحت بررسی دادستانی پاریس

دادستان‌های فرانسه تحقیقاتی را درباره تعصب الگوریتمی در برند X، متعلق به ایلان ماسک، آغاز کرده‌اند. این تحقیق هم‌زمان با نزدیک شدن به یک نشست جهانی هوش مصنوعی در پاریس، نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده در خصوص قدرت و نفوذ این پلتفرم اجتماعی است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، دادستان‌های فرانسه روز جمعه اعلام کردند که تحقیقاتی درباره تعصب الگوریتمی در پلتفرم اجتماعی X متعلق به ایلان ماسک آغاز کرده‌اند.

خبر این تحقیق درست چند روز قبل از برگزاری یک نشست بزرگ هوش مصنوعی در پاریس منتشر شد؛ نشستی که میزبان رهبران جهانی از جمله معاون رئیس‌جمهور آمریکا JD Vance و نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، همچنین مدیران ارشد شرکت‌های آلفابت و مایکروسافت خواهد بود.

دفتر دادستان پاریس اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعاتی از یک نماینده مجلس مبنی بر احتمال تأثیرگذاری تعصب الگوریتمی در X بر عملکرد سیستم پردازش داده‌های خودکار، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

X که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این تحقیق بیانگر نگرانی‌های جهانی فزاینده در خصوص قدرت برند X است؛ نامی که پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط میلیاردر فناوری ایلان ماسک به آن داده شد. ماسک از X برای حمایت شخصی از احزاب و موضوعات راست‌گرا در کشورهایی مانند آلمان و بریتانیا استفاده کرده است، که منجر به نگرانی از دخالت‌های خارجی بی‌جاست.

اریک بوثورل، نماینده میانه‌رو فرانسوی، در پیامی در X اعلام کرد که نامه‌ای به واحد جرائم سایبری J3 دفتر دادستانی پاریس نوشته و نگرانی‌هایش را درباره استفاده X از الگوریتم‌های معیوب ابراز کرده است.

“دادستان‌ها و کارشناسان متخصص از واحد جرائم سایبری در حال تحلیل موضوع و انجام بررسی‌های اولیه فنی هستند”، دفتر دادستان عمومی پاریس در ایمیلی به رویترز گفت.

بوثورل در X نوشت: “من در تاریخ ۱۲ ژانویه نامه‌ای به دفتر دادستانی سایبری J3 در این خصوص ارسال کردم.”

واحد J3 دفتر دادستانی پاریس در سال گذشته تحقیقاتی درباره پاول دوروف، مدیر تلگرام که پس از فرود در فرودگاه پاریس دستگیر شد، هدایت کرد. دوروف که به‌طور مشروط آزاد است، اتهامات را رد کرده، اما تلگرام از آن زمان اعلام کرده که همکاری بیشتری با پلیس برای حذف محتوای غیرقانونی خواهد داشت.

واحد J3 تمایل خود را برای استفاده از قوانین نوآورانه و تهاجمی به منظور هدف قراردادن صاحبان بسترهای بزرگ نشان داده است.

X در سال گذشته به مدت بیش از یک ماه در برزیل مسدود شد، زیرا نتوانسته بود گسترش اطلاعات نادرست را متوقف کند، قبل از اینکه نهایتاً با دستور دیوان عالی همکاری کند و اجازه از سرگیری شبکه را بدهد.

 

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا