آیا فاکسکان میتواند برند نیسان را به مسیر درست بازگرداند؟

با توجه به چالشهای اخیر نیسان، فاکسکان به عنوان یک شریک بالقوه برای همکاری در نظر گرفته شده است.
به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، رئیس هیئت مدیره فاکسکان تایوان روز چهارشنبه اظهار داشت که هدف شرکت همکاری با نیسان است و نه تصاحب این شرکت، چرا که آینده نیسان پس از عقبنشینی از مذاکرات ادغام با هوندا در وضعیت نامشخصی قرار گرفته است.
نیسان، خودروسازی که در وضعیت دشواری قرار دارد، دوباره در یک نقطه عطف قرار گرفته است، پس از اینکه منابع خبری هفته گذشته گزارش دادند که مذاکرات با رقیب بزرگتر خود، هوندا، به دلیل تفاوتهای فزاینده پیچیده شده است.
این توافق میتوانست آخرین تغییر در صنعت خودروسازی باشد که با تهدید بزرگی از سوی شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی چینی مانند BYD روبرو است.
نیسان اکنون آماده همکاری با شرکای جدیدی مانند فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده الکترونیک قراردادی جهان و تولیدکننده اصلی آیفون اپل است، طبق گزارشات منابع خبری در هفته گذشته.
در گفتوگویی با خبرنگاران در دفتر مرکزی فاکسکان در نیو تایپه، واقع در حومه پایتخت تایپه، رئیس هیئت مدیره فاکسکان، یانگ لیو، بیان کرد که شرکتش به دنبال تصاحب نیسان نیست، بلکه آماده است اگر نیاز باشد، سهمی در این شرکت بهمنظور همکاری خریداری کند.
او افزود: “خرید سهام نیسان هدف ما نیست؛ هدف ما همکاری است”، این اولین اظهار نظر رسمی فاکسکان در خصوص مذاکراتش با نیسان بود.
فاکسکان همچنین در حال مذاکره برای همکاری با شرکت رنو فرانسه است، زیرا این شرکت ۳۶٪ از سهام نیسان را در اختیار دارد، که شامل ۱۸.۷٪ در یک تراست فرانسوی میشود.
نیسان به اظهارات لیو واکنشی نشان نداده و رنو نیز بلافاصله به درخواست نظر پیرامون این موضوع پاسخ نداده است.
در پی این اخبار، سهام نیسان حدود ۷٪ کاهش یافت، در حالی که سهام فاکسکان نیز حدود ۱٪ کاهش پیدا کرد. هر دو شرکت نیسان و هوندا قرار است روز پنجشنبه گزارشهای مالی سهماهه خود را منتشر کنند.
در حالی که فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده الکترونیک قراردادی جهان، بیشتر بهعنوان تأمینکننده اپل شناخته میشود، این شرکت همچنین در تلاش است تا با ورود به صنعت خودروهای برقی، تنوعی در کسبوکار خود ایجاد کند.
لیو گفت که فاکسکان قصد ندارد به برندی در صنعت خودرو تبدیل شود و تنها خدمات طراحی و تولید قراردادی ارائه خواهد داد.