برندهای خارجی

یوتیوب برای مقابله با ویدیوهای «تولید انبوه» و «تکراری» آماده می‌شود؛ نگرانی‌ها از محتوای بی‌کیفیت تولید شده با هوش مصنوعی افزایش یافته است

با افزایش چشمگیر ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، یوتیوب در حال به‌روزرسانی سیاست‌های کسب درآمد خود برای جلوگیری از سود بردن تولیدکنندگان محتوای “غیر اصیل” است.

به گزارش توسعه برند؛ یوتیوب در حال آماده‌سازی برای به‌روزرسانی سیاست‌های خود است تا توانایی تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوای «غیراصیل» (inauthentic) را محدود کند. این محتوا شامل ویدیوهای تولید انبوه و سایر انواع محتوای تکراری می‌شود؛ مواردی که تولید آن‌ها با کمک فناوری هوش مصنوعی بسیار آسان‌تر شده است.

این شرکت در تاریخ ۱۵ جولای (۲۵ تیر)، سیاست‌های کسب درآمد برنامه شرکای یوتیوب (YPP) را با دستورالعمل‌های دقیق‌تری در مورد اینکه چه نوع محتوایی می‌تواند برای تولیدکنندگان درآمدزایی کند و چه نوعی نمی‌تواند، به‌روزرسانی خواهد کرد.

متن دقیق این سیاست هنوز منتشر نشده است، اما صفحه‌ای در بخش راهنمای یوتیوب توضیح می‌دهد که تولیدکنندگان همواره موظف به بارگذاری محتوای «اصلی» و «معتبر» بوده‌اند. در این به‌روزرسانی آمده است که زبان جدید سیاست‌ها به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که محتوای «غیراصیل» در دنیای امروز چه شکلی دارد.

برخی از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب نگران بودند که این به‌روزرسانی توانایی آن‌ها برای کسب درآمد از انواع خاصی از ویدیوها، مانند ویدیوهای واکنش (reaction) یا ویدیوهایی که شامل کلیپ‌های دیگران هستند، را محدود کند. اما رنه ریچی (Rene Ritchie)، مدیر بخش تحریریه و ارتباط با تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، در پستی اعلام کرد که اینطور نیست.

ریچی در یک به‌روزرسانی ویدیویی که روز سه‌شنبه منتشر شد، می‌گوید این تغییر تنها یک «به‌روزرسانی جزئی» در سیاست‌های دیرینه برنامه شرکای یوتیوب (YPP) است و هدف آن شناسایی بهتر محتوای تولید انبوه یا تکراری است.

علاوه بر این، ریچی می‌افزاید که این نوع محتوا سال‌هاست که واجد شرایط کسب درآمد نبوده، زیرا اغلب توسط بینندگان به عنوان اسپم تلقی می‌شود.

با این حال، آنچه ریچی به آن اشاره نمی‌کند این است که ساخت چنین ویدیوهایی این روزها چقدر آسان‌تر شده است.

با ظهور فناوری هوش مصنوعی، یوتیوب با حجم عظیمی از «خزعبلات هوش مصنوعی» (AI slop) مواجه شده است؛ اصطلاحی که به محتوا یا رسانه‌های بی‌کیفیت ساخته شده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد اشاره دارد. برای مثال، به لطف ابزارهای تبدیل متن به ویدیو، استفاده از صدای هوش مصنوعی بر روی عکس‌ها، کلیپ‌های ویدیویی یا سایر محتوای بازنشر شده بسیار رایج است. برخی کانال‌های پر از موسیقی تولید شده با هوش مصنوعی، میلیون‌ها مشترک دارند. ویدیوهای جعلی و تولید شده با هوش مصنوعی درباره رویدادهای خبری، مانند محاکمه «دیدی» (Diddy)، میلیون‌ها بازدید به دست آورده‌اند.

در نمونه‌ای دیگر، وب‌سایت ۴۰۴ Media در اوایل سال جاری گزارش داد که یک سریال محبوب در یوتیوب با موضوع جنایت‌های واقعی، به طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود. حتی از تصویر نیل موهان (Neal Mohan)، مدیرعامل یوتیوب، در یک کلاهبرداری فیشینگ تولید شده با هوش مصنوعی در این پلتفرم استفاده شد، علی‌رغم وجود ابزارهایی که به کاربران اجازه گزارش ویدیوهای دیپ‌فیک (deepfake) را می‌دهند.

اگرچه یوتیوب ممکن است تغییرات آتی را به عنوان یک به‌روزرسانی یا شفاف‌سازی «جزئی» کم‌اهمیت جلوه دهد، اما واقعیت این است که اجازه رشد این نوع محتوا و سودآوری تولیدکنندگان آن می‌تواند در نهایت به شهرت و ارزش یوتیوب آسیب بزند. بنابراین، جای تعجب نیست که این شرکت می‌خواهد سیاست‌های روشنی داشته باشد تا بتواند تولیدکنندگان «خزعبلات هوش مصنوعی» را به صورت انبوه از برنامه کسب درآمد خود حذف کند.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا