اقتصادی

پذیرش ۴ پلتفرم حوزه خرید و فروش اینترنتی طلا در سندباکس تنظیم‌گری وزارت صمت

چهار پلتفرم حوزه خرید و فروش اینترنتی طلا و دو شرکت حوزه بیمه در سندباکس تنظیم‌گری وزارت صمت مورد پذیرش قرار گرفتند و در خصوص دو پلتفرم دیگر که در حوزه بیمه و بورس فعالیت داشتند نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، چهل و سومین جلسه کارگروه سندباکس روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور اعضای کارگروه و به ریاست احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز نوآوری اقتصادی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کارگروه یکپارچه محیط‌های آزمون در محل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص موافقت‌نامه چشم‌پوشی در مورد چهار پلتفرم میلی‌گلد، وال‌گلد، گلدیکا و طلاسی پس از بحث و تبادل نظر نهایی، مورد تصویب قرار گرفت که بدین ترتیب، این پلتفرم‌های آنلاین حوزه طلا با فرصتی شش ماهه در سندباکس تنظیم‌گری وزارت صمت مورد پذیرش قرار گرفتند و در خصوص دو پلتفرم دیگر که در حوزه بیمه و بورس فعالیت داشتند نیز طی این جلسه بحث و بررسی صورت گرفت.

خاطرنشان می‌شود، ایده سندباکس به‌عنوان محیط آزمون تنظیم‌گری در سال ۱۳۹۸ توسط مرکز ملی فضای مجازی مصوب و دبیرخانه آن در وزارت اقتصاد تشکیل شد. در سال ۱۴۰۲، وزارت صمت به‌عنوان تنظیم‌گر تخصصی در حوزه تجارت الکترونیکی، موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی سندباکس تخصصی تجارت الکترونیکی شد. سندباکس در واقع، فرصتی برای آزمون مدل‌های نوآورانه و تدوین مقررات بر اساس تجربه واقعی فراهم کرده و در حکم پل ارتباطی بین حاکمیت و بخش خصوصی تلقی می‌شود تا در بازه زمانی مشخصی که در حال حاضر ۶ ماه تعیین شده، اجازه دهد کسب و کارها زیر نظر تنظیم‌گر فعالیت خود را تنظیم و قانونمند کنند.

پایان 

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا