اقتصادی

واکنش اسنپ‌فود به رأی اولیه شورای رقابت: سرمایه‌گذاری، نقطه قوت اکوسیستم استارتاپی است

در ادامه انتشار خبر صدور رأی اولیه شورای رقابت علیه اسنپ‌فود که پیش‌تر توسط «توسعه برند» پوشش داده شد، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای رسمی نسبت به موضوع واکنش نشان داد و ضمن احترام به فرآیند قانونی، از درخواست تجدیدنظر برای بخشی از رأی خبر داد.

در متن بیانیه اسنپ‌فود آمده است:

«سرمایه‌گذاری، نقطه قوت اکوسیستم استارتاپی است نه عامل اتهام؛ اسنپ‌فود درخواست تجدیدنظر داد

در جلسه اخیر شورای رقابت که سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، بخش قابل‌توجهی از اتهامات مطرح‌شده علیه اسنپ‌فود از سوی شورای رقابت رد شد و رأی اولیه شورا در این موارد به نفع اسنپ‌فود صادر گردید.

اسنپ‌فود ضمن احترام به فرآیند حقوقی و رأی اولیه شورا، درخواست تجدید نظر خود را برای یکی از موارد مطرح شده در رای که همسو با رویکرد اسنپ‌فود نبوده، یعنی قراردادهای سرمایه‌گذاری —که نقشی کلیدی در توسعه رستوران‌ها ایفا می‌کنند— ثبت کرده است. بدیهی است که رای اولیه تا طی کردن فرایند تجدیدنظر و قطعی شدن رای لازم الاجرا نیست و‌ امکان تغییر دارد.

اسنپ‌فود با سرمایه‌گذاری بیش از شش هزار میلیارد تومان در قالب خدماتی همچون تأمین مالی، پرداخت بخشی از هزینه تخفیف‌ها و پرداخت هزینه های بازاریابی برای کمتر از سه هزار رستوران در میان بیش از ۳۰ هزار رستوران فعال در پلت‌فرم (در میان بیش از ۲۰۰ هزار رستوران کشور)، نقش مؤثری در رشد و توسعه رستوران‌های کوچک و متوسط در رقابت با رستوران‌های بزرگ ایفا کرده است. بدیهی است که بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری‌ها، بدون تخصیص ظرفیت سفارش‌گیری به پلت‌فرم سرمایه‌گذار، ممکن و منطقی نیست.

ضمن احترام به شورای رقابت و درک حسن نیت آن‌ها برای توانمندسازی سایر بازیگران، امیدواریم در فرآیند تجدیدنظر، رأی نهایی با در نظر گرفتن ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری در اقتصاد ملی به گونه‌ای صادر شود که ضمن احترام به قواعد رقابتی، انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری در صنعت غذا نیز حفظ شود.»

پیش‌تر بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس، با انتشار پستی در لینکدین از صدور رأی اولیه علیه اسنپ‌فود خبر داده و آن را گامی مهم در جهت رقابت سالم در فضای استارتاپی کشور دانسته بود. اکنون با واکنش رسمی اسنپ‌فود، پرونده وارد مرحله‌ای تازه شده که می‌تواند مبنای بازنگری و تفسیر دوباره قراردادهای پلتفرمی در ایران باشد.

📌 گزارش پیشین توسعه برند را اینجا بخوانید:
مدیرعامل زودکس از صدور رأی محکومیت اسنپ‌فود خبر داد

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا